سومین کنگره سرداران و ۲۲۱ شهید شهرستان طبس برگزار شد

 مهندس طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه و مسئول ستاد اجرایی سومین کنگره سرداران و ۲۲۱ شهیدشهرستان طبس در این مراسم ضمن تقدیر از همه کسانی که برای برگزاری این کنگره زحمت کشیدند گفت: تمام شهر طبس برای برگزاری این یادواره بسیج شدند.

وی افزود: هدف از برگزاری این مراسم ها و یادواره ها شناختن راه شهداست. شهدا نیازی به برگزاری این مراسمات ندارند و این ما هستیم ک نیاز داریم تا برای خود یاداوری کنیم اسلام چگونه با رشادت شهدا باقی ماند .

مسئول ستاد اجرایی کنگره شهدا گفت: قطعا در ادامه راه شهدا پیروزی است و این خونها نشانه حقانیت راه خدا، رسولش و همه فرستادگانش است.حوادث اخیر و خون شهدای هسته ای و دیگر شهدا نیز به حقانیت نظام جمهوری اسلامی شهادت می دهند.

وی افزود: در زمان برجام وفاق دنیا علیه ایران بود اما با وحدت و همدلی مردم و مسئولان امروز وفاق جامعه جهانی علیه امریکاست.

طلائی مقدم در ادامه گفت: نظامی که سرمایه گذاری های زیادی مانند خون این همه شهید برایش شده به این سادگی از پا نمی افتد.

وی تاکید کرد: رمز پیروزی ما، همانطور که رهبری عزیز همواره می گویند، ایستادگی، وفاق و همدلی ماست و دشمن این را نشان گرفته اما به برکت خون شهدا این نظام هرروز مستحکم تر خواهد شد .


حجت الاسلام والمسلمین محمدی ، رئیس ستاد کنگره سرداران و ۲۲۱ شهید  و امام جمعه شهرستان طبس ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی کنگره سرداران و ۲۲۱ شهید شهرستان طبس گفت : سن اکثر شهدای ما سن جوانی بین ۱۳ سال تا ۳۵ سال بوده است که با هدف مقدسی که داشتند از همه آمال و آرزوهای خود دست کشیدند و برای عزت ایران اسلامی جان خود را هدیه کردند.

امام جمعه طبس گفت: امروز حرف اول منطقه را ایران می زند که این عزت به خاطر زحمات و جانثاری رزمندگان و شهدای عزیز بوده است.

وی افزود : اگر امروز کماندو های آمریکایی در خلیج فارس در مقابل پاسداران ما  زانو می زنند به خاطر جانفشانی شهدا در طول انقلاب بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی خاطر نشان کرد : شهدا زنده اند و بر تک تک ما مردم و مسئولین و همه و همه ناظر اند ،امروز اگر ما در وظایف خود کوتاهی کنیم، خیانت به شهدا کرده ایم.

امام جمعه طبس گفت : امروز یکی از اهداف شهدا که باید به آن عمل کنیم همدلی و وفاق ، آن هم زیر چتر ولایت است که اتحاد ما دشمن شکن است.

وی افزود : امروز ما در جنگ در زمینه های مختلف فرهنگی ، اقتصادی  با دشمن هستیم که ان شا الله دشمن از مردم ایران سیلی خواهد خورد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت : امسال مردم ما در چهل سالگی انقلاب که نشان پختگی و کامل شدن انقلاب خواهد بود با حضور در صحنه های مختلف پیروز خواهند شد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی:

اعزام بیش از 280تیم جمع آوری آثار خدمت خاندان شهدا/ نقش پر رنگ جوانان در جشنواره های کنگره شهدا

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: غیر از جشنواره ورزشی، دو جشنواره بزرگ نوشتن 2هزار کتاب جیبی که اساتید و فرهنگیان استقبال خوبی داشتند و جشنواره تولید فیلم کوتاه اجرا شد.

سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان امشب در سومین کنگره سرداران و 221شهید شهرستان طبس که در امامزاده حسین ابن موسی الکاظم طبس در حال برگزاری است اظهار داشت: طی دو سال گذشته برنامه ریزی شده است که سال 97 سال نام و یاد شهدا و پراکندن عطر شهدا در خراسان جنوبی و استانهای هم جوار باشد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه ها توسط مساجد، دانشگاه ها، مدارس، هیئات، ادارات و نهادها با همکاری مدیران استان محقق شده است افزود: 8 اجلاسیه استانی، 4 اجلاسیه شهرستانی و بیش از 480یادواره بخش و دهستان با همت و همراهی مسئولین و در رأس آنها نماینده ولی فقیه در استان، روحانیون و ائمه جمعه برگزار شد که 28 کمیته کنگره شهدا را مدیران کل استان مدیریت و پشتیبانی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم، خیرین و مدیران و سپردن کارها به قشر جوان در کمیته ها از برنامه های مهم کنگره شهدا بوده است.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه خیلی از آثار و خاطرات شهدا در سینه ها و خانه ها مخفی مانده است عنوان کرد: بیش از 280تیم جمع آوری خدمت خاندان شهدا رسیدند و بخش عمده ای از آثار و مصاحبه ها جمع آوری شده است که بخشی در کنگره شهدا نگاه داشته می شود.

وی اظهار داشت: در راستای برگزاری کنگره شهدای استان قریب 850برنامه تدارک دیدیم از جمله 145 کتاب و 200برنامه تلویزیونی و رادیویی و بیش از 60 فیلم کوتاه و بلند که تهیه شده است.

قاسمی متذکر شد: بکارگیری جوانان و نوجوانان در اولویت کار است و غیر از جشنواره ورزشی، دو جشنواره بزرگ نوشتن 2هزار کتاب جیبی که اساتید و فرهنگیان استقبال خوبی داشتند و جشنواره تولید فیلم کوتاه اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاسیه فضای مجازی برای اولین بار در کشور تدارک دیده شده است و جوانان، اعضای کمیته فضای مجازی و فعالان این حوزه بسیار کمک کردند.

دبیر اجرایی کنگره شهدای استان با بیان اینکه ارتباط 2هزار شهید با خانواده های قرآنی موجب شد که همه دوره ها با نام شهیدان در ماه رمضان ختم قرآن داشتند یادآور شد: کاروانهای راهیان نور با نام شهدا و در یک ماه گذشته در مناطق محروم و حاشیه شهرها 360گروه جهادی به نام شهدا مزین بوده است.

وی ادامه داد: یادواره ها به صورت مردمی طرح ریزی، اجرا و پشتیبانی می شود و اکثر مدیران استانی و شهرستانی به دیدار خانواده شهدا می روند و هدایایی تقدیم ایشان می کنند.

سردار قاسمی عنوان داشت: بازسازی مزار شهدای گمنام و شهدای شهرستانها و المانهای ارزشی دفاع مقدس در همه شهرستانها در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده های گرانقدر شهدا که در استان نیستند و در مشهد  360 خانواده شهدا از استان ما در آنجا هستند که در تهران برای آنها نیز یادواره داریم.

فرمانده سپاه استان افزود: شنبه 21مهرماه  اجلاسیه اساتید ودانشجویان، یکشنبه اجلاسیه فرهنگیان و دانش آموزان و سه شنبه اجلاسیه نیروهای مسلح است که از سراسر کشور میهمانانی دعوت کردیم.

وی بیان داشت: رهبری در دیدار خانواده شهدای اهواز و پیشکسوتان دفاع مقدس تکلیف کردند به همه آنهای که در دفاع مقدس حضور داشتند که در تثبیت و تبلیغ ارزش های دفاع مقدس کار کنند و فرمودند اگر ما در این زمینه کوتاهی کنیم دشمن آثار و ارزش های دفاع مقدس را به میل خودش خواهد نوشت.

وی از همه پیشکسوتان دفاع مقدس در نیروهای مسلح خواست که آستین همت بالا بزنند و برای اینکه آثار دفاع مقدس ماندگار شود اسناد و اطلاعات خود را به مراکز جمع آوری و حفظ آثار دفاع مقدس بسپارند.

وی در پایان از زحمات فرماندار، امام جمعه، ستاد اجرایی و کمیته هایی که سپاه شهرستان طبس را در برگزاری مطلوب کنگره سرداران و 221 شهید شهرستان همراهی کردند تقدیر و تشکر دارم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا