مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: اجرای پنجمین دوره طرح ملی دست های مهربان به مناسبت هفته کودک و به منظور ترویج فرهنگ مهرورزی، در کانون های غنچه های هلال احمر شعب استان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : در راستای ترویج فرهنگ نوع دوستی و مهرورزی،جمعیت هلال احمر طرحی در قالب دست های مهربان را به مناسبت هفته جهانی کودک پیش بینی کرد که از چهاردهم تا بیستم مهر در سطح کشور از جمله استان یزد در کانون های غنچه های هلال احمر در حال برگزاریست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به نحوه اجرای این طرح توضیح داد: در این طرح کودکان هدایای خود شامل اسباب بازی، عروسک ،لوازم التحریر و... خود را به چادر‌های هلال احمر یا مهدکودک‌های استان تحویل می‌دهند تا از طریق کاروان‌های نیکوکاری به دست کودکان مناطق کم برخوردار برسد.

وی هدف از اجرای این طرح را تشویق غنچه های هلال احمر به نیکوکاری و تقویت فرهنگ نوع دوستی آینده سازان این سرزمین از دوران کودکی بیان نمود و افزود : بی شک این امر که در راستای اهداف جمعیت هلال احمر می باشد موجب بالا بردن حس نوع دوستی در میان کودکان می شود.

دکتر حرازی زاده این طرح را  یکی از مهمترین برنامه های هفته کودک دانست وخاطر نشان ساخت: این طرح شاید در نگاه اول یک طرح ساده باشد، اما کودکان با هدیه اسباب بازی های خود که دلبستگی آنها است از مهمترین دارایی های خود به نفع کودکان دیگر می گذرند به این ترتیب کمک به هم نوع را می آموزند و کمک به هم نوع یکی از اهداف اصلی فعالیت های هلال احمر است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا