اعضای هیئت‌مدیره موسسه حامیان حیات پاک اشکذر با فرماندار اشکذر دیدار کردند.

محمدعلی شاه­حسینی فرماندار اشکذر ثبت این موسسه ارزشمند را تبریک گفت و تاکید کرد: امروز مشکل اول و آخر استان یزد مسئله آب است و باید استفاده مناسب از منابع داشته باشیم.

وی به ارائه گزارش مختصری از پیگیری‌ها و برخوردهای قانونی با واحدهای فولادی آلاینده شهرک فولاد پرداخت و گفت: از 12 واحد فولادی مستقر در این شهرک 5 واحد به فیلتر و استانداردهای زیست‌محیطی مجهز شده و مابقی نیز موظف به نصب فیلتر شدند که در صورت عدم نصب فیلتر با مدیرعامل این شرکت برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار اشکذر یکی از وظایف اصلی فرمانداری را پیگیری بحث محیط‌زیست دانست و اظهار داشت: پروژه فولاد یزد یک در شهرستان اشکذر از موضوعات مهم است که مردم هم خیلی برای احداث این پرژه حساسیت دارند.

شاه حسینی اطمینان خاطر داد: که در 4 سال گذشته هیچ مجوزی برای واحد جدید آلاینده که با استاندارد های محیط زیست هم خوانی داشته نداشته باشد نداریم.

وی در پایان خواستار برگزاری دوره های آموزشی، بازدیدها، تشکیل جلسات، دعوت از استادان و همچنین پیگیری تاسیس اداره محیط زیست شهرستان از طرف این موسسه شد و آمادگی کامل خود را برای همکاری با موسسه حامیان حیات پاک اشکذر اعلام کرد.

در ابتدای این جلسه اعضای هیئت‌مدیره موسسه، هدف از تاسیس این موسسه حقوقی را نگرانی در خصوص مسائل زیست‌محیطی شهرستان اشکذر و مشکلات موجود دانستند و خواستار همکاری مسئولان شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا