اعضای هیئت‌مدیره موسسه تازه تاسیس شده حامیان حیات پاک اشکذر با امام‌جمعه اشکذر دیدار کردند.

امام‌جمعه اشکذر با تشکر از تاسیس این موسسه این کار را ارزشمند دانست و گفت: در اسلام پاکیزگی محیط‌زیست اهمیت خاصی دارد و روایات زیادی به کشت نهال و محیط‌زیست سالم تاکید و درباره تخریب محیط‌زیست مذمت شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طالبیان افزود: یکی از مسائلی که در این روزها موردبحث است جلوگیری از تخلفات واحدها و مدیرانی است که به راه انحرافی می‌روند و توجهی به محیط‌زیست ندارند و این موسسه باید برای آگاهی بخشی و تاثیر گذاری بر فرهنگ عموم مردم تلاش کند.

و ی خواستار انجام کارهای تحقیقاتی، علمی و پژوهشی و همچنین دادن گزارش جامع و کامل و شکل‌گیری افکار عمومی به محیط‌زیست شد و خاطرنشان کرد: آلودگی ممکن است صنعتی نباشد ولی می‌تواند ناراحتی‌های مقطعی برای مردم ایجاد کند و توجیه مردم نسبت به اهمیت محیط‌زیست و خطرات آلایندگی و رعایت حداقل‌های لازم در محدوده شهر که محل سکونت مردم است از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان اشکذر در پایان با اشاره به عملکرد مسئولین و غفلت برخی از آن‌ها گفت: کار مهم و اساسی است و شاید ذهنیت این باشد که نتوان کاری انجام داد ولی این نباید باعث دلسردی شود و دست از فعالیت برداریم بلکه باید از راه‌های مختلف و جاهای مختلف و انعکاس آن موسسات محیط‌زیست و مراکز بالاتر قابل‌توجه قرار گیرد.

پیش از صحبت‌های امام‌جمعه، اعضای هیئت‌مدیره موسسه حامیان حیات پاک اشکذر، نظرات دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را بیان کردند که مهم‌ترین آن‌ها حمایت جدی مسئولین از این موسسه، تاسیس اداره محیط‌زیست شهرستان اشکذر، عدم برنامه بلندمدت مسئولین برابر استقرار صنایع و استفاده از آب‌های زیرزمینی، اعتراض به احداث پروژه یزد یک و آلایندگی واحدهای شهرک فولاد، آلایندگی زیاد و نامریی نیروگاه سیکل ترکیبی و استفاده تعدادی از صنایع از آب انتقالی است.

موسسه حقوقی حامیان حیات پاک اشکذر در تاریخ 24/5/97 با شماره 99 به ثبت رسیده و ازجمله اهداف این موسسه، آموزش عمومی درجه‌ات بالا بردن فرهنگ زیست‌محیطی شامل مدارس و دانشگاه‌ها و دیگر اقشار، تلاش در جهت حفظ محیط‌زیست طبیعی شهرستان، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، تحقیق، پژوهش و مطالعه در بخش‌های سلامت محیط‌زیست و پیگیری اقدامات قانونی با مجرمان محیط‌زیست در صورت لزوم پس از اخذ مجوز از مراجع زیربط است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا