سردبیر یزدفردا


سردبیر یزدفردا :اکنون و در اتفاقی ناباورانه و در عین حال قابل پیش بینی آقای دکتر جمالی نژاد با استفاده از فرصت پیش آمده پس از ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشتگان با شایستگی در مقامی بالاتر از شهرداری یزد تکیه زد .
از ایشان نمی توان گله داشت ، وی مانند مسافری در مسیر تهران بود که بدلایلی که به خود ایشان مربوط بود و اعضای شورای پنجم ، مدتی که همه می دانستند خیلی محدود هست بدیدار ساکنین زندان اسکندر آمد .
با هوش سرشار اجتماعی و با بهره گیری از تمام ظرفیت شبکه های اجتماعی ، صدا و سیما ، ارتباط با بزرگان شهر ، مهربانی با همه مردمان شهر و سخت کوشی و با شناخت از نقطه ضعف شهر و ساکنانش یعنی شاداب نبودن شهر و سیمای آن ، با رنگ های زرد و سبزو گلدان های دیواری و توجه بیشتر به ظاهر این زندان ، به یکی از محبوبترین صاحب منصبان شهر و استان تبدیل شد و شاید بتوان بعد از مهندس فرشی وی را از به عنوان محبوترین شهرداران یزد معرفی کرد .
امید واریم هر جا هست سلامت و موفق باشد و یادی از زندانیان این غمکدهِ خودی کشِ بیگانه پرست  داشته باشد، اما شورای شهر زمان خود را از دست داده و باید بداند  محبوبیت شهردار هیچ ربطی به آنها ندارد ،خصوصا پس از افشای رازهای بین شهردار و بعضی از اعضای شورا که شهردار و شهرداری را جزو ملک خصوصی خود می دانسته و نگاه ارباب و رعیتی به این موضوع داشته اند .

لازم شورای محترم اسلامی شهرکه کم نیستند اعضای دلسوز در بین آنها   با انتخاب فردی با همان سبک وسیاق ، البته شاید امکان نداشته باشد ، تلاش کند تا سطح محبوبیت و مقبولیت خود در حد قابل قبول نگه دارد .
همچنانکه کارشناسان می دانستند آقای جمالی نژاد برای رفتن آمده ، اتفاق نظر دارند که این شورا هیچ کار بزرگی را نمی تواند زمینه سازی کند . اعلان زودهنگام پروژه های ظاهرا بزرگ گواه همین ضعف و در حقیقت پوششی برای این نقطه ضعف بوده و خواهد بود .
نمی دانیم آقای جمالی نژاد برنامه ای داده یا نه ؟ ولی اگر برنامه داده بهتر است برنامه نیمه کاره او را به کاندیداهای تصدی شهرداری بدهند تا حداقل اگر قرار بوده اتفاقی بیافتد به خاطر این جابجایی فراموش نشود  و اگر برنامه ای نداده و یا طبق آن برنامه کار نکرده ، که ظاهرا چنین است ، تا زمان سرپرستی شهرداری خودشان یک برنامه سه ساله تهیه کنند و شهردار بعدی را بر اساس برنامه ای که خودشان می خواهند انتخاب کنند .
نرده های سبز ، دیوارهای زرد ، چراغ های پرنور بلوار جمهوری ، گلدان های دیواری و تونل های آماده و سبز ، لبخند و صحبت های شیرین و جشن و موسیقی شبانه، تنها مسکنی است که شاید نسیم خنکی به ساکنان این زندان وزیده ، یزد نیازمندی های بزرگی دارد شاید اصلی ترینش شخصیت دادن به آدم های یزدی که ظاهرا با یک برنامه جدی از سطوح ملی و کشوری و استانی در حال حذف شدن هستند .
اگر قرار است دوباره سکوی پرش باشید حداقل سکوی پرش یک یزدی باشید .


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا