« ادواردو لوپز بوسکتس» در سفر خود به استان يزد با اشاره به سابقه فعاليت هاي مشترك دو كشور مطرح كرد: زمينه سازي و تعامل با هدف توسعه مبادلات اقتصادي يزد و اسپانيا در حال انجام است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،« ادواردو لوپز بوسکتس» سفير اسپانيا با «علي زيني وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد ديدار و زمينه هاي مشترك همكاري دو كشور مورد هم انديشي قرار گرفت.
سفير اسپانيا گفت:يزد بر مبناي ظرفيت هايي كه در حوزه هاي مختلف دارد به عنوان يكي از شهرهاي مهم ايران در توسعه همكاري ها از سوي اسپانيا محسوب مي شود.
ادواردو لوپز بوسکتس افزود: با حضور در يزد فرصت بازديد از مناطق گردشگري و بافت تاريخي شاخص اين شهر فراهم و زيبايي هاي قابل توجه و ارزشمندي در این منطقه وجود دارد.
بوسكتس اظهار داشت:از قابليت هاي صنعتي به ويژه واحدهاي توليد سراميك و فولاد در يزد نيز بازديد هاي انجام و مذاكراتي با توليدكنندگان و تجار يزدي در اين سفر صورت پذيرفته است.
وي افزود: با بررسي هدفمند و رايزني هاي متقابل زمينه هاي همكاري يزد و اسپانيا به نتايج موثري مي رسد و نه تنها در صنعت سراميك و ماشين آلات بلكه در موضوع حفاظت از اماكن تاريخي نيز مي توان به مذاكره پرداخت.
سفير اسپانيا در ايران بيان كرد:يكي از مسئوليت هاي ما در سفارت اسپانيا بهبود روابط تجاري است تا براي توسعه سرمايه گذاري زمينه سازي و توافق لازم صورت پذيرد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد نيز گفت:اتحاديه صادركنندگان و اتاق بازرگاني يزد با بخش دولتي هماهنگ و به نمایندگي از استان مذاكرات خود را با سفارت تا رسيدن به تصميم هاي مناسب پيش خواهند برد.
«علي زيني وند» افزود:اكثريت بخش هاي توليدي از جمله فولاد، معادن، بازرگاني ،صادرات و گردشگري با  تشكل هاي تخصصي و فعال توانمند آماده مذاکره و همكاري با بخش های مختلف و مورد توجه از سوي كشور اسپانيا هستند.
معاون استاندار در پايان خاطرنشان كرد: استقبال و تسهيلات جذاب و مناسب مبتني بر ظرفيت هاي قانوني در يزد براي اسپانيا و ساير كشورهاي آماده همكاري وجود دارد و مي توان با تقويت روابط رسيدن به تفاهم نامه هاي عملياتي را پيگيري كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا