مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در دیدار با فرماندهی نیروی انتظامی استان بر تعامل و هماهنگی مناسب بین مدیریت بحران استان و نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی نقش حیاتی در مدیریت بحران دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،"‌هادی هادی نسب" در دیدار با "‌سردار میرحیدری" با اشاره به جایگاه نیروی انتظامی در جلوگیری از خسارت جانی و مالی در حوادث طبیعی، ‌بیان کرد: در بسیاری از حوادث، حضور نیروی انتظامی در مبادی خطر و جلوگیری از ورود مسافران و شهروندان به عرصه خطر، در زمان وقوع سیلاب، بارش برف سهمگین و کولاک، موجب شده تا از وقوع فاجعه های انسانی جلوگیری شود.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یادآور شد: در سناریوی پیش‎بینی شده در مانورها ، نقش این دستگاه ارزشمند، نقشی بازدارنده از گسترش حادثه، توام با افزایش احساس امنیت برای حادثه‎دیدگان است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: از آنجا که پلیس نزدیک ترین واحد اجرایی به محل وقوع بحران بوده و رابطه ای ناگسستنی با مردم از سطح محلی تا ملی دارد، باید آن را اولین واکنشگر در هنگام بروز بحران دانست، پلیس می تواند نقش پشتیبانی از دیگر واحدهای تخصصی را در ساعات بعدی بحران به عهده گیرد.
هادی نسب با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران (غدیر) ویژه مدیران شهرستان‌های استان ‌در سال‎های گذشته خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نقش نیروی انتظامی، موضوع امنیت و نیروی انتظامی در دروس و کارخواسته‎های سناریو این دوره‎های آموزشی گنجانده شد‌ه است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اظهار امیدواری کرد: تعامل موجود بین اداره کل مدیریت بحران استانداری و نیروی انتظامی استان بیش از گذشته تقویت شود.
وی متذکر شد: نیروی انتظامی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوده و در اکثر کارگروه‎های تخصصی این مجموعه نقش آفرینی می‎کند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا