مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد با حضور در نشست ملي مديران اين حوزه گفت:فراهم ساختن زمينه تبادل تجربه هاي مشترك در سطح ملي،هم افزايي و بهره مندي از ظرفيت هاي موثر كشور را تقويت مي كند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، دومين نشست سراسري مديران كل امور بانوان و خانواده استانداري هاي سراسر كشور 20 و 21 شهريورماه  با هدف ارزیابی عملیاتی‌سازی و تحقق ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه و اجرایی سازی ۳۰ درصد انتصابات مدیران زن در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، ارائه گزارش و روند عملیات سازی پنج صدم درصد اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها «بند ک. تبصره ۱۲» به ميزباني استان آذربايجان غربي برگزار شد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد با حضور در اين نشست دو روزه گفت:اين نشست فرصتی را فراهم آورد تا سياست هاي جاري و برنامه هاي آتي در هم افزايي و مشاركت با ساير دستگاه ها درحوزه بانوان به هم انديشي و تبادل نظر گذاشته شود.
«فاطمه دانش يزدي» افزود: اين زمينه فراهم شده براي تبادل تجربه هاي مشترك و متنوع در سطح ملي با موضوع زنان و خانواده فرصتي موثر براي بهره مندي استان ها از توانمندی هاي يكديگر در مسير تعالي خانواده و تقويت نقش آفرینی بانوان است.
دانش يزدي اظهار داشت: در اين سفر از توانمندي بانوان روستايي،ظرفيت هاي زنان نخبه و فعال در پارك علم و فناوري،كارخانه سنگ پارسيان با مديريت بانوان بازديد و از پهباد كيان ساخته شده با هفتاد درصد قطعات داخلي به سرتيمي نخبه كشوري خانم دكتر اسماعيلي نيز رونمايي به عمل آمد.
در اين نشست ملي جلسه تخصصي با حضور مشاور امور بانوان و خانواده وزارت جهاد كشاوزي در زمينه صندوق هاي خُرد فعاليت زنان روستايي نيز برگزار و بر همكاري درون دستگاهي مبتني بر رونق اشتغال و نشاط اجتماعي نيز از سوي مشاور وزير كشور تاكيد شد.
گفتني است در اين نشست دو روزه مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد ضمن تشريح سند جامع فعاليت هاي بانوان  و خانواده در استان كه به زودي تكيمل مي شود به معرفي ظرفيت هاي شاخص دانش بنيان،توليدي،صنعتي،گردشگري،فرهنگي و هنري با تاکید بر نقش آفريني بانوان يزدي پرداخت.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا