رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه از برگزاری دوره آموزشی عمومی امداد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استا یزد ؛ خلیل اکرمی رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه اظهار داشت : دوره آموزشی عمومی امداد با هدف بالا بردن میزان آمادگی امدادگران و در سطح بالاتر آمادگی جامعه در محل جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این دوره آموزشی به منظور آشنایی هر چه بیشتر مردم با اصول امداد و کمکهای اولیه با حضور بیش از 25 نفر از داوطلبان شهرستان برگزار و شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون تئوری و عملی، گواهینامه دریافت می کنند و می توانند در دوره های بعدی شرکت کرده و به صورت تخصصی آموزش ببینند.

وی کسب مهارت در فعالیت های امداد و نجات و تربیت امدادگران و نجاتگران متخصص را از مهمترین اولویت های جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه برشمرد و خاطرنشان کرد: داوطلبان در این دوره آموزشی با مباحثی همچون ارزیابی صحنه حادثه، ارزیابی اولیه و ثانویه مصدوم، انجام عملیات احیای قلبی- ریوی، پانسمان خونریزی، آتل بندی شکستگی ها، حمل و جابجایی صحیح مصدوم حمایت های روانی در سوانح، اطفاء حریق،مدیریت حادثه، تجهیزات امدادی و چادر زنی آشنا شدند.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری یک دوره آزمون حضوری امداد و کمک های اولیه 22 ساعته با حضور بیش از 30 نفر از اعضا هلال احمر خبر داد و بیان داشت :در این آزمون مباحث تئوری و عملی همچون ارزیابی مصدوم و روش برخورد با مصدوم، CPR ، پانسمان، خونریزی ها، طریقه گرفتن فشارخون، حمل مصدوم و از علاقمندان بصورت کتبی آزمون گرفته شد.

اکرمی در ادامه افزود: به افرادی که در آزمون کتبی و عملی پایان دوره نمره قبولی را کسب نمایند، گواهینامه « امداد و کمکهای اولیه ۲۲ ساعته » اعطا خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا