استاندار یزد و معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار با حضور در منزل ‌"‌جانباز شهید احمد افخمی عقدا" ‌با خانواده این شهید والامقام دفاع مقدس دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌یک شنبه شب ١٨ شهریورماه "‌محمود زمانی قمی" ‌استاندار یزد، "‌محمدعلی طالبی" ‌معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار و ‌"‌رضا زارع زاده" ‌مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در منزل "‌شهید جانباز احمد افخمی عقدا" ‌حضور یافتند و ضمن دیدار و گفت و گو با خانواده این ایثارگر رشید اسلام و دفاع مقدس با قرائت فاتحه، به مقام این شهید والامقام ادای احترام کردند.
استاندار یزد شهید افخمی را همکاری پرتلاش، ‌مجاهدی شجاع، ‌جانبازی فداکار و انسانی شریف و اخلاق مدار دانست و گفت: ‌این شهید والامقام با اهدای اعضای ‌خود، ‌دفتر زندگی خویش را به زیبایی تکمیل نمود و الگوی ماندگاری برای همگان شد.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: ‌نهال انقلاب به برکت خون شهیدان و ایثارگری رزمندگان، ‌جانبازان و آزادگان امروز در چهلمین سال استقرار خود به درخت تناوری تبدیل شده است و نباید اجازه دهیم با توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام خدشه ای به آرمان های مقدس شهیدان وارد شود.
گفتنی است جانباز ٧٠ درصد دفاع مقدس، ‌شهید افخمی در ١٩ دی ماه ١٣٦٥ و در جریان عملیات کربلای پنج، ‌در منطقه عملیاتی شلمچه از ناحیه چشم و سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به افتخار جانبازی نائل آمد.
لازم به ذکر است پیکر شهید جانباز افخمی عقدا ساعت ١٧ ‌عصر امروز دوشنبه از میدان بسیج اردکان به سمت گلزار شهدای عقدا تشییع می شود و مراسم بزرگداشت این شهید والامقام از طرف نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استانداری یزد، بنیاد شهید و امور ایثارگران،‌ سپاه الغدیر و نیروی انتظامی استان در روز سه شنبه ۲۰ شهریورماه ‌از ساعت هفت و ٣٠ دقیقه صبح در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار می گردد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا