‌استاندار یزد در دیدار با اعضای شورای هیئت های مذهبی استان گفت: تشکیلات و دستگاه حضرت امام حسین علیه السلام بزرگ ترین نهاد مردمی ‌است و عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان هر سال باشکوه تر و پر رونق تر از سال گذشته برگزار می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر یکشنبه ۱۸ شهریورماه نشست شورای هیئت های مذهبی و عزاداری استان با حضور "محمود زمانی قمی" استاندار یزد، "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندهی نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان و مدیران استان در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، بیان کرد: نهضت حضرت امام حسین(ع) راه آزادگی و پایمردی را به ما نشان می دهد و هراندازه بتوانیم به راه حضرت سیدالشهدا‌ علیه السلام رجوع کنیم این استقامت را در خود و جامعه افزایش داده ایم.
"محمود زمانی قمی" با بیان اینکه افتخار می کنم که از کودکی در مراسم روضه و عزاداری حضرت امام حسین(‌ع) بوده ام و خود را خدمتگزار خادمان آن حضرت می دانم، ادامه داد: تشکیلات و دستگاه‌ سرور و سالار شهیدان بزرگ ترین نهاد مردمی است و شاهد هستیم عزاداری‌های آن حضرت هر سال باشکوه تر و پر رونق تر از سال گذشته برگزار می شود.
وی افزود: این برکت را خدای متعال در نهضت عاشورا قرار داده است و اگرچه همه ما به عنوان دستگاه‌های دولتی وظیفه داریم در حوزه های مختلف از مراسم های هیئت های مذهبی حمایت کنیم اما آنچه مهم است اینکه تشکیلات امام حسین علیه السلام لنگ نهادهای دولتی نمی ماند.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی با دشمنان نظام قرار داریم اما به فضل خدای متعال، هوشیاری و بیداری رهبر فرزانه انقلاب، آموزه های دینی و همراهی ‌و حضور همیشگی مردم از این شرایط عبور می‌کنیم و آنچه در شرایط فعلی دارای اهمیت می‌باشد این است که در منبرها و تریبون‌ها دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی و نظام را به مردم بیان کنیم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود از برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در سال آینده در استان یزد خبر داد و بر برپایی هرچه باشکوه تر این مراسم در حسینیه ایران تاکید کرد.
گفتنی است در ادامه این جلسه تعدادی از مسئولان استان و اعضای هیئت های مذهبی به بیان مسائل و دیدگاه‌های خود در رابطه با برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام پرداختند.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★
★‌عکس:‌ محسن سلمانی★

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا