رئیس سابق شورای شهر اشکذر در مصاحبه با اشکذر خبر با اشاره به تجارب رابطه 40 سال گذشته شهرستان های اشکذر و میبد، تجمیع این دو حوزه انتخابیه را برای مردم، نخبگان و ائمه جمعه شهرستان اشکذر غیر قابل پذیرش دانست.

به گزارش اشکذر فردا، رئیس سابق شورای شهر قبلی اشکذر در رابطه با تجمیع حوزه انتخابیه شهرستان های اشکذر و میبد در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار اشکذر خبر، گفت: عادلانه ترین گزینه برای حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی تجمیع حوزه انتخابیه اردکان و میبد با تقسیمات جمعیتی حدود ۲۰۰هزار نفر با یک نماینده، شهرستان های یزد و اشکذر با ۲ نماینده و دیگر شهرستان های استان نیز با تقسمات جغرافیایی جدا با ۲ نماینده است.

“علی اکبر کاظمی” افزود: از سالهای گذشته تا کنون تجربه ثابت کرده است که شهرستان میبد حق همسایگی را برای اشکذر بوده ابه جا نیاورده است و در برخی موارد در حق مردم اشکذر اجحاف کرده است.

وی با اشاره به جدایی شهرک صنعتی جهان آباد و روستا های هم جوارش از شهرستان اشکذر به بهانه پیوستن ندوشن به شهرستان اشکذر، تصریح کرد: زمانی که ندوشن جز شهرستان اشکذر بود مسئولان شهرستان بسیار تلاش کردند تا ندوشن را به بخش تبدیل کنند ولی مسئولان استان و کشور ندوشن را فاقد شرایط لازم برای این امر می دانستند ولی به یکباره با پیوستن ندوشن به میبد حتی با کوچکتر کردن ندوشن به طوری که روستاهای اطراف ندوشن را جز بخش بفروییه محلق کردند، توانستند ندوشن را به بخش ارتقا دهند.

رئیس سابق شورای شهر اشکذر تاکید کرد: درخواست مردم ندوشن، ارتقاء ندوشن به بخش بود نه انتقال به شهرستان میبد.

کاظمی با بیان این که با توجه به تجارب رابطه ۴۰ سال گذشته شهرستان اشکذر و میبد این تجمیع حوزه انتخابیه برای مردم، نخبگان و ائمه جمعه شهرستان قابل پذیرش نیست، افزود: اگر حوزه انتخابیه اشکذر و میبد یکی باشد یقینا با توجه به سه برابری جمعیت میبد نسبت به اشکذر همیشه نماینده از شهرستان میبد به مجلس شورای اسلامی راه می یابد و با توجه به تجارب گذشته موجب زیان های جبران ناپذیری در حق شهرستان اشکذر می شود.

وی گفت: امیدواریم مسئولان کشور و استان واقع بینانه با این موضوع برخورد کنند و اگر هدف خدمت است، شهرستان اشکذر را فدای شهرستان میبد نکنند.

رئیس سابق شورای شهر اشکذر اظهار داشت: اگر ملاک عدالت و قانون بود برای اردکان و میبد تنها یک نماینده کافی بود ولی چون نمی توانند، نمی خواهند و نمی گذارند باید به میبد نیز مثل اردکان یک نماینده مستقل بدهند و شهرستان های اشکذر و  یزد با دو نماینده همچنان تجمیع بماند که  قطعا مردم اشکذر نیز راضی می شوند.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به طومار هایی که مردم اشکذر در این باره نوشتند و اظهار نظر های ائمه جمعه شهرستان که قبلا کرده اند و با توجه به شرایط کنونی کشور، امیدواریم مسئولان تصمیم عاقلانه ای بگیرند.

وی در پایان به اقدام عجیب شهرستان میبد در خصوص نامگذاری پل کمربندی شهرستان اشکذر اشاره کرد و افزود: همین اواخر مسئولان شهرستان میبد در اقدامی عجیب پل کمربندی نرسیده به میبد که در حریم شهرستان اشکذر قرار دارد را با نام “خورشید” -نماد صنایع دستی شهرستان میبد- نامگذاری کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا