در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، از برترین‌های کلاس‌های تابستانی کتابخانه عمومی شرف‌الدین علی در شهرستان یزد تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این مراسم با بیان اینکه کتابخانه جایی برای دانش‌اندوزی و مأمنی برای دوستداران کتاب است، اظهار داشت: کتابخانه عمومی شرف‌الدین علی یزد با قدمتی 70 ساله به عنوان نخستین کتابخانه عمومی استان شناخته می‌شود و قرار گرفتن آن در قلب بافت تاریخی شهر یزد، بر اهمیت و اعتبار آن افزوده است.

وی با اشاره به اینکه خود نیز عضو این کتابخانه است، تصریح کرد: این کتابخانه برای بسیاری از مردم یزد یادآور خاطرات خوب و شیرین از تجربیات مطالعاتی آنها است و بسیاری از نخبگان یزدی با این کتابخانه ارتباط و انس ویژه‌ای داشته‌اند.

دوست فاطمی‌ها ادامه داد: مرمت و بهسازی این کتابخانه با توجه به فرسودگی ساختمان در سال 94 آغاز شد و با همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد و حمایت فرماندار وقت، در سال 95 مجدداٌ برای استفاده مشتاقان به کتاب و کتابخوانی بازگشایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد همچنین از کودکان حاضر در مراسم و والدین آنان خواست از فرصت ارزنده کتابخانه‌های عمومی و منابع مفید آنها در راستای رشد سطح آگاهی‌ها و موفقیت خود بهره‌مند شوند.

در ابتدای این جلسه نیز محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد و طاهره طراح، مسئول کتابخانه شرف‌الدین علی، گزارشی از روند برگزاری کلاس‌های طرح اوقات فراغت تابستان در کتابخانه‌های شهرستان و کتابخانه‌ شرف‌الدین علی یزد ارائه کردند.

در پایان این مراسم نیز از مربیان و کودکان شرکت کننده در کلاس‌های اوقات فراغت کتابخانه شرف‌الدین علی یزد قدردانی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و همراهان وی همچنین از نمایشگاه آثار شرکت‌کنندگان در کلاس‌های اوقات فراغت کتابخانه دیدن کردند.

گفتنی است، در نخستین دوره کلاس‌های طرح اوقات فراغت تابستانی کتابخانه عمومی شرف‌الدین علی یزد، 16 نفر از کودکان و نوجوان عضو کتابخانه در قالب کلاس‌های نقاشی، رایانه، قصه‌گویی، کاردستی و سفال‌گری شرکت داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا