معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح ایران مهارت با پوشش 10 درصدی جمعیت دانش آموزان متوسطه اول در سال تحصیلی 98 - 97 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد،" علی زرافشان" روز سه شنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: سال گذشته 10 درصد دانش آموزان در هشت استان کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و در سال تحصیلی جدید نیز 10 درصد دانش آموزان متوسطه اول در تمام استانها از این طرح بهره خواهند برد.

وی اظهار داشت: طرح مذکور با همکاری سازمان آموزش فنی وحرفه ای ، وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می شود و آموزش مهارت ها، شناسایی و استعدادهای دانش آموزان پایه هفتم تا نهم متوسطه اول از اهداف طرح ایران مهارت است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم گفت: استان یزد یک استان صنعتی است و مردمان آن بسیار تلاشگر و سخت کوش هستند و با اجرای طرح ایران مهارت می توان به نتایج خوبی دست یافت.

محمدعلی طالبی افزود: دانش آموزان کمتر به سمت و سوی هنرستانهای فنی و حرفه ای و شاخه کار و دانش سوق پیدا می کنند د رصورتیکه در هنرستان ها مهارت یاد می گیرند.

وی تصریح کرد: باید در زمینه مهارت آموزی دانش آموزی، فرهنگ سازی صورت گیرد تا در آینده با مشکل شغل روبرو نشوند.

عباسعلی دانافر مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم گفت: اجرای این طرح موجب می شود تا دانش آموختگان بعد از فارغ التحصیلی از یک مهارت لازم برخوردار باشند از این رو باید دست به دست هم بدهیم تا یک بومی سازی مشاغل در استان ایجاد کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا