وزیر کشور از پیشنهاد خود به رئیس جمهور برای تشکیل کارگروهی در این وزارتخانه به منظور اجرای جهادی و کارآمد اقتصاد مقاومتی و مقابله جدی با تحریم ظالمانه و تحمیلی با عضویت دستگاه های متولی تولید خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز پنجشنبه ۱۸ مرداد ماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان یزد در سخنانی اظهار داشت: قابل قبول نیست پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب همچنان از جانب نفت مورد تهدید واقع شویم در کاهش وابستگی کشور از نفت و استقلال اقتصادی باید بحث اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند را عملیاتی کنیم بطوریکه در بحث اقتصاد مقاومتی یکی از مولفه های بسیار مهم توجه به درون نگری است، بنابراین با فعال کردن ظرفیت‌های داخلی و تولید در داخل می‌توانیم این وابستگی به نفت را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهیم.
وی در ادامه افزود: به فرموده رهبری همه باید جهادی عمل کنیم بنابراین نمی توان در شرایط جنگ اقتصادی مانند شرایط عادی تصمیم گرفت و عمل کرد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه در نامه ای خطاب به رئیس جمهور پیشنهاد ایجاد کارگروهی ویژه برای رفع موانع اقتصادی و تولید را ارائه کرده ایم گفت: دراین نامه پیشنهاد شد به منظور اجرای جهادی و کارآمد اقتصاد مقاومتی و مقابله جدی با تحریم ظالمانه و تحمیلی کارگروهی ۲۴ ساعته در وزارت کشور با مسئولیت بنده و عضویت دستگاه‌های حوزه تولید ایجاد شود و شبانه روز مشکلات واحدهای تولیدی را مورد بررسی قرار دهند و ظرف ۴۸ ساعت این مشکلات حل و فصل شود اگر هم در این مسیر مشکل قانونی وجود دارد از طریق قانون گذاری حل شود. 
رحمانی فضلی تصریح کرد: ۱۵ کشور در همسایگی ما قرار دارند که حداقل در ۱۳ کشور با واسطه و بی واسطه ارتباط داریم که بازار بسیار بزرگی برای کالاهای ما هستند و می‌توانیم با افزایش صادرات اقدامات بسیار مثبتی در حوزه اقتصادی با تعامل با بازار کشورهای همسایه انجام دهیم. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ناامیدی و بی اعتمادی را دو آفت بزرگ پیشرفت و توسعه توصیف کرد و گفت: باید دقت کرد در دام دشمنان گرفتار نشویم و از مقاومت و امید به توسعه و رشد اقتصادی نا امید شویم و البته در این مسیر در کنار دشمنان کسانی هستند که با بی انصافی اقدام به شایعه پراکنی کرده و مردم را نسبت به مسئولان بی اعتماد می کنند.
رئیس شورای امنیت کشور تصریح کرد: قطعا وجود برخی کاستی ها و بروز مفاسد در تشدید وضعیت فعلی تاثیر داشته است اما کسی قوه قضاییه و بازرسی را محدود نکرده است و باید با افراد فاسد و جریان های فسادانگیز با حفظ موازین قانونی با قدرت و قاطعیت برخورد کنند.
وزیر کشور به دستاوردهای بزرگ و عظیم انقلاب اسلامی در جهات مختلف اشاره کرد و گفت : انقلاب اسلامی در این چهل سال فراز و فرودهای زیادی داشتیم اما برآیند این فراز و فرودها این شده که دنیا اکنون در مقابل قدرت و ایستادگی ملت ایران ایستاده است، آنها قبلا صحبتشان از بین بردن ایران بود اما اکنون حرفشان این است که ایران انرژی هسته ای نداشته باشد و نباید ایران در منطقه تاثیر گذار باشد، این نشان قدرت و عظمت ملت ایران است که توانسته است با اتکا به اراده و ایمان خود از یک کشور دنباله رو به یک منطق پیشرو و کشور مهم جهان تبدیل شود. امروز دنیا ایران را کشوری مهم در ثبات و امنیت جهان می دانند و این افتخار مردم ایران است. 
رحمانی فضلی با اشاره به استیصال دشمن در به زانو درآوردن اراده و ایمان مردم ایران گفت: دشمن بنا دارد با ایجاد تنش های اجتماعی و داخلی بر امید و اراده مردم آسیب بزند و برای تحقق این توطئه از نظام تبلیغاتی قوی برخوردار می باشد، بنابراین باید با استفاده از حداکثر ظرفیت نظام تبلیغاتی کشور این اقدامات دشمن را نیز خنثی کنیم. 
وی بیان کرد: بنده به عنوان مسئول امنیت داخلی کشور تاکید می‌کنم که تمام تلاش ما این است که اجازه ندهیم امنیت مردم برای لحظه ای دستخوش لطمه و تهدید شود و امنیت را برای همه مردم فراهم کنیم، دشمن به دنبال ایجاد ناآرامی و تنش و ناامنی در داخل کشور است پس باید با صبر و تلاش و واقع‌بینی و قبول ضعف ها و تلاش برای اصلاح امور اجازه این کار را به دشمن ندهیم.
وزیر کشور تاکید کرد: ما نه طرفدار جنگ هستیم و نه از جنگ خوشمان می‌آید و نه اعتقاداتمان ما را تشویق به جنگ می کند اما در دفاع جهاد داریم و در مقابل هجمه دشمن با جان و دل دفاع می کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا