مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد صبح چهارشنبه 17 مرداد در نخستین کمیته راهبردی امنیت اطلاعات این اداره کل در سال جاری، بر لزوم تأمین امنیت تجهیزات و خدمات فناوری اطلاعات در سازمان متبوع خود تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات، حوزه‌ای حساس و کاربردی در ادارات و سازمان‌ها است، بیان داشت: با توجه به اینکه بیشتر فعالیت‌ها و خدماتِ سازمان‌ها بر زیرساخت فناوری اطلاعات بنا شده، حفظ و حراست از این حوزه نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی به اتفاقات خوب صورت گرفته در کتابخانه‌های عمومی استان نیز اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی سرویس کمبو برای ارائه خدمات مطلوب بر بستر اینترنت و اینترانت و همچنین راه‌اندازی اینترنت بی‌سیم رایگان در کتابخانه‌های استان، دو خدمتی بوده است که طی سال‌های اخیر در حوزه فناوری اطلاعات به اعضا و مراجعان عرضه شده است.

دوست فاطمی‌ها همچنین بر لزوم تأمین امنیت تجهیزات و خدمات فناوری اطلاعات در سازمان متبوع خود از طریق نظارت‌های مستمر «کمیته راهبردی امنیت اطلاعات»  تأکید و ابراز امیدواری کرد استفاده بهینه از تجهیزات IT برای خدمت مطلوب به مردم شریف استان مدنظر همه کارکنان و کتابداران اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گیرد.

در ادامه این جلسه بخشنامه‌های ابلاغی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای تأمین امنیت تجهیزات و خدمات فناوری اطلاعات تشریح شد و مواردی نیز به تصویب اعضا رسید.

فراهم شدن زیرساخت لازم از سوی واحد فن‌آوری اطلاعات اداره کل کتابخانه‌های استان برای پایش دوربین‌های مداربسته کتابخانه‌ها به صورت متمرکز، تکمیل فایل شناسنامه رایانه‌های موجود در کتابخانه‌های استان و پلمپ این سیستم‌ها توسط واحد فناوری اطلاعات تا پایان مردادماه 97، پیگیری برای برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه کتابداران استان توسط واحد حراست اداره کل و تأمین هزینه نصب دوربین‌های مداربسته در کتابخانه‌های فاقد این تجهیزات از یک‌صدم بودجه تملک دارایی‌های ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

در پایان نخستین جلسه «کمیته راهبردی امنیت اطلاعات» اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، حامد جامی‌مقدم و محمد مختاری به عنوان اعضای جدید این کمیته معرفی شدند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا