استاندار یزد با صدور پیامی فرا رسیدن روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای را گرامی داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمود زمانی قمی" در این پیام آورده است: در عصر حاضر شايستگي، مهارت به فضيلتي تبديل شده است كه دانايي و توانايي را از دنياي دانش تئوري به فضاي واقعي كار متصل مي كند. همه مي دانيم كه مهارت نه تنها تعالي اقتصادي بلكه تعالي اجتماعي، فرهنگي و خانوادگي را هم مي تواند به دنبال داشته باشد.

در جامعه امروز كه مهارت آموزي پيش نيازي براي توسعه و رشد كشورها محسوب مي شود، تعريف هماهنگ و يكپارچه از آموزش هاي مهارتي اجتناب ناپذير است. لذا ضروري است كه متوليان امر آموزش در كشور، اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه و سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور هم سو و همدل با دولت و جامعه، در ارتقاي ‌فرهنگ ملي مهارت كوشا باشند و اين مهم، عزم جهادي و به ويژه مشارکت رسانه ملي و حمايت ارزشمند نهادهای سیاستگذار و برنامه ریز از جمله مجلس محترم شورای اسلامی، دولت خدمتگزار و ديگر دستگاه ها را می طلبد.
انتظار اين است خصوصاً امسال كه با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبري(مدظله العالي) به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاري گرديده است، از هر اقدام مناسبي كه منجر به ترويج فرهنگ مهارت آموزي در جامعه و پشتیبانی از همه ذينفعان از فرهنگ مهارت آموزي و سازمان آموزش فني و حرفه اي گردد، حمایت شود چرا که فراگیری آموزش های مهارتی، لازمه اشتغال پایدار در میهن عزیز اسلامی است.
اینک در آستانه فرا رسیدن 6 مردادماه، روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، هفته ملی مهارت را به همه تلاشگران عرصه مهارت آموزی تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم با اهتمام به ارزشهای الهی و والای انسانی به ترویج و تعالی فرهنگ مهارت آموزی و گسترش همه جانبه آن بعنوان ضرورت جدی رشد  و توسعه و تعالی  استان یزد توجه وافر صورت گیرد.
موفقیت روز افزون همگان را از درگاه حضرت دوست مسئلت می نمایم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا