مدیر کل آموزش و پرورش در نشستی با مدیر کل استاندارد یزد گفت: امنیت و سلامت نتیجه رعایت استاندارد در جامعه است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، "عباسعلی دانافر" اظهارداشت: استاندارد یک فرهنگ است و به عنوان درجه توسعه یافتگی استان ها شمرده می شود.

وی افزود: استاندارد با کیفیت کالا سر و کار دارد وهرجا به استاندارد کم توجهی شود با دو مشکل امنیت و سلامت مواجه می شویم.

دانافر با اشاره به اینکه دانش آموزان نقش موثری درترویج فرهنگ استاندارد دارند افزود : کارهای زیر بنایی درخصوص آموزش فرهنگ استاندارد و استاندارد سازی برای کودکان از سنین 3 تا 10 سالگی باید آغاز شود تا این مهم در زندگی افراد جامعه به صورت یک فرهنگ نهادینه و درونی شود .

مدیر کل آموزش و پرورش برگزاری دوره های آموزشی ویژه معلمان  و برگزاری  برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت بحث استاندارد و فرهنگ سازی استفاده از کالاهای داخلی و حمایت از تولید کنندگان داخلی را از برنامه های آموزش و پرورش استان در مدارس  اعلام کرد.

مدیر کل استاندارد استان یزد نیز در این نشست افزود : بر اساس  بند 6 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال 1396 مجلس شورای اسلامی، ترویج استانداردهای ملی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و دانش آموزان در فراگیر شدن این فرآیند در جامعه و خانواده موثر هستند .

" حسین ماجدی اردکانی " افزود: همه شهروندان باید در راستاي توسعه فرهنگ  استاندارد تلاش کنند و لازم است دانش آموزان به کمک فرهنگ استاندارد با حقوق خود كه سلامت، ايمني و امنيت است آشنا شوند.

مدیر کل استاندارد استان یزد با بیان اینکه توجه دانش آموزان به استاندارد ، مصرف كالاهاي استاندارد ايراني و گسترش فرهنگ استاندارد باعث ايجاد اشتغال پايدار مي شود ، تاکید کرد : مصرف كالاهاي خارجي و به ويژه كالاهاي قاچاق،  جامعه را از ارزشهاي ملي  دور مي كند .

ماجدی در پایان به استاندار سازی فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت : برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه با موضوع حمایت از کالاهای ایرانی و تولیدکنندگان داخلی ، راه اندازی کمپین حمایت از کالاهای ایران در مدارس  جهت آشنایی دانش اموزان با فرهنگ استاندارد می تواند گام موثری در نهادینه کردن فرهنگ استاندارد در استان باشد.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا