جمعی از خدام حرم رضوی با آیت‌الله محمدرضا مدرسی، عضو فقهای شورای نگهبان دیدار کردند.

آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شواری نگهبان در این مراسم با اشاره به اینکه شرایط دوران امام رضا(ع) با دیگر ائمه اطهار(ع) کاملاً متفاوت بود گفت: لازم است سیره رضوی در جامعه بیش از پیش تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم مقام امامت از نبوت بالاتر است بیان کرد: هر پیامبری امام نیست و خداوند این مقام را به تمام پیامبرانش اعطا نکرده است.

وی ادامه داد: بر اساس قرآن کریم زمانی که حضرت ابراهیم رسالتش را به پایان رسانید و آنچه که باید انجام می‌داد را به درستی و کامل انجام داد؛ خداوند به وی مقام امامت را اعطا کرد و آنقدر این مقام والا و بالا بود که حضرت ابراهیم از خداوند خواست که این مقام را در ذریه او نیز قرار دهد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه این مقام در ذریه حضرت ابراهیم قرار گرفت اما نه برای همه آنها بیان کرد: طبق آیه قرآن کریم خداوند تا روز قیامت، امامت هر ظالمی را باطل کرده است.

مدرسی یزدی با تأکید بر اینکه پس از نبی مکرم اسلام، غیر از امیرالمومنین(ع) و فرزندان آن حضرت، هیچ کسی به این مقام دست پیدا نکرد، گفت: دلیل این موضوع این بود که افرادی که در زمان ائمه اطهار(ع) به حکومت رسیدند دچار ظلم و گناه شدند و حقوقی را ناحق کردند به همین دلیل هم به هیچ عنوان به آنها مقام امامت داده نشد و نمی‌شود.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه هیچ زمانی جامعه نمیتواند بدون امام باشد بیان کرد: هر کسی که مسلمان است در هر زمانی و در هر مکانی باید امام داشته باشد و بر اساس روایات شیعه، این امام باید معصوم باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه هیچ فرقه‌ای در جهان جز فرقه دوازده امامی قائل به وجود امام زمان(عج) نیست خاطرنشان کرد: فرق اسلامی وجود امام زمان(عج) را قبول ندارند در صورتیکه نبی مکرم اسلام در روایات تأکید می‌فرمایند امامان شیعه 12 نفرند، همه از قریش هستند و اولین آنها امام علی(ع) و آخرینشان حضرت امام زمان(عج) است.

وی به دوران غیبت امام زمان(عج) اشاره کرد و ادامه داد: در دوران غیبت آن حضرت هم لازم است که افرادی که نائب امام زمان(عج) هستند، هدایت جامعه را در دست بگیرند و در برابر سختی‌ها و دشمنی‌ها جامعه را رهبری کنند.

مدرسی یزدی در ادامه به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، همه اذعان و تأکید دارند که هیچ شخصیتی بالاتر و بهتر از مقام معظم رهبری برای هدایت جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه موقت یزد به دوران امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) بر اساس نوع و شرایط زمانی که در آن قرار داشتند به نوعی خاص در جامعه بروز و ظهور داشتند و برخی از ائمه با دیگر امامان معصوم(ع) وجوه مشترک زیادی داشتند ولی دوران امام رضا(ع) با دیگر ائمه قبل و بعد از ایشان به صورت کامل متفاوت بوده است.

وی به بیان دلایلی از این موضوع پرداخت و تصریح کرد: لازم است که فرهنگ و سیره رضوی در جامعه ترویج و تبیین شود و زمینه‌ای فراهم شود که مردم ایران بیش از پیش با سیره آن حضرت آشنا شوندکه جشنواره زیر سایه خورشید، گامی موثر در جهت معرفی فرهنگ ناب رضوی در جامعه است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا