معاون وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعی با بيان اينكه مبارزه با فساد اقتصادی در اولويت خواسته های به حق مردم است، پيشنهاد تشكيل تعاونی فراگير با هدف توسعه صادرات و تكميل زنجيره تامين در استان يزد را مطرح كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز جمعه 29 تيرماه،كارگروه توسعه صادرات استان با حضور معاون وزير صنعت،معدن و تجارت در امور صادرات و رئيس كل سازمان توسعه تجارت ايران، معاون وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي در امور تعاون، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد، اعضاي اين كارگروه و نمايندگان بخش خصوصي در سالن كوثر استانداري يزد برگزار شد.
معاون وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي در این نشست بيان كرد:اگر بخواهيم با شرايط و مشكلات اقتصادي مطرح شده و جاري در كشور تنها با نگاه منفي برخورد كنيم بايد گفت با توجه به اين نگراني ها پس هر فرد فعاليت خود را تعطيل و تسليم شرايط شود اما تجربه نشان مي دهد مردم سخت كوش ايران به ويژه استان يزد ويژگي غلبه بر محدوديت ها و كسب موفقيت را دارند.
«سيدحميد كلانتري» ادامه داد: مسائل ما دو دسته هستند و تلاش براي حل يک دسته به عهده دولت و دسته ديگر به عهده بخش خصوصي و در شكل محدودتر اقتصاد تعاوني است و بخش دولتي بايد بسياري از رفتارهاي جامانده از گذشته را تغيير دهد.
كلانتري افزود: در صحبت هاي اخير رياست محترم جمهور به صراحت تكليف مسئولان مشخص شد و بايد با تلاش، مطالعه، هماهنگي و برنامه ريزي دقيق به شكل موثرتري به فعاليت پرداخت و ماموريت ديگر نيز ايجاد اعتماد و اميد در مردم و تقويت فضاي همكاري مثبت است و براي ايجاد اين فضا يكي از خواسته هاي به حق مردم برخورد جدي با سواستفاده كنندگان از شرايط اقتصادي فعلي كشور و بازار ارز مي باشد.
معاون وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي در امور تعاون گفت:حساسيت نسبت به مسئله فساد در اغلب مسئولان به وجود آمده است و تشكيل ستاد اقتصادي ويژه اي كه به دستور مقام معظم رهبري و با حضور سران سه قوا، موثرين مجلس و دولت به رياست رئيس جمهوری  نيز تشكيل شده، گامي در جهت حل اين مسائل مهم مي باشد.
وي ‌خاطرنشان کرد::مقام معظم رهبري نيز در سخنراني اخير خود به تعامل با همه كشورها و اين موضوع كه دولت بايد محور باشد و اقتدار خودش را حفظ و صحنه را تا زمان حل مسائل مديريت كند، تاكيد و توصيه هاي موثري را بيان فرموده اند.


سختكوشي به مفهوم تفكر، برنامه ريزي و هماهنگي موثر را الگو قرار دهيم


كلانتري در بخش دیگری از سخنان خود بيان كرد: پيشنهاد مي شود جمع موثري به عنوان گروه توسعه اقتصادي استان يزد از بخش خصوصي براي مديريت بحران هاي اقتصادي با حضور نمايندگاني از تشكل ها، صاحب نظران و ايده پردازان تشكيل و با دستوركار ويژه مسائل به ترتيب حل و فصل شوند.
معاون وزير افزود: اصلا نبايد اين احساس كه يزد نمي تواند تصميم كشور را تغيير دهد را به خود راه دهيم چه بسا ايده هايي به نظر كارگروه هاي استاني برسد كه در مركز طرح نشده و قابليت اجراي مناسبي نيز داشته باشد پس اين موارد شناسايي،رايزني و به دستگاه هاي بالادستي منعكس شود.
وي ادامه داد: چه بسا بتوان اتاق مديريت تعاملي واردات و صادرات مثبت را در يزد به خوبي تدبير و به صورت ملي ارائه كرد و در فضاي حاضر لازم است سختكوشي به مفهوم تفكر، برنامه ريزي و هماهنگي موثر را الگو قرار دهيم تا بانکها، دستگاه هاي مالياتي و نظارتي نيز با آگاهي جامع نسبت به شرايط ايفاي نقش كنند.
كلانتري خاطرنشان کرد: صادرات و توليد حرفه اي دو تخصص جداگانه است و وقتي شرايط پيچيده تر مي شود اين موضوعات نيز سخت مي شوند، پيشنهاد دارم تشكلي فراگير براي توسعه صادرات استان برنامه ريزي شود و يكي از انواع تعاوني ها ،تعاوني تامين نياز است كه در واردات و صادرات براي تكميل زنجيره تامين عمل مي كند و از خود افراد تشكيل می شود و سود آن نيز به مجموعه باز مي گردد.
معاون وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي در پايان گفت: علاوه بر تشكيل تعاوني فراگير از صادركنندگان، كميته اي تخصصي نيز فعال شود كه مسير بازار را شناسايي و باز كند زيرا ما یک سري فعاليت هاي دو طرفه را مثل صادرات در قبال واردات يا بالعكس مي توانيم برنامه ريزي کنیم و با محوريت بخش خصوصي و تقويت اختيارات استان ها مشكلات پيش رو را از ميان برداريم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا