معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با اشاره به داشته هاي غني ملي و ارزش هاي آئيني بيان كرد:معرفي و الگوسازي از سرآمدان معنوي و فرهنگي با تاكيد بر پرورش نسل جديد مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،روز چهارشنبه 27 تيرماه آئين اختتاميه شانزدهمین جشنواره بين المللي امام رضا (ع) با تقدير از برگزيدگان در هشت موضوع با محوریت کودک و نوجوان و با حضور معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد و جمعی از مسئولان  در سالن همايش هاي هلال احمر يزد برگزار شد.
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در اين مراسم با تبريك ايام متعلق به حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) گفت: تلاش دست اندركاران و حاميان برگزاري جشنواره امام رضا(ع) با محوريت كودك و نوجوان در استان يزد شايسته تقدير است زيرا زمينه يك رقابت فرهنگي و هنري با روح معنوي را فراهم ساخته است.
«محمدعلي طالبي » ادامه داد: در شرايطي قرار داريم كه بيش از گذشته نيازمند پرورش كودكان هستيم و يكي از اين الزامات به جهان بي روح و مدرنيته بر مي گردد كه مولفه هاي روحي بشر را تضعيف مي كند.
طالبي افزود:تكيه بر داشته هاي معنوي و آئيني، پشتوانه اي اساسي است كه بايد سرلوحه قرار بگيرد و در اين راستا بسياري از داشته هاي فرهنگ غني ملي پاس داشته شده و  الگوسازي شود.
وي بيان كرد: در رشته هاي مختلف سرآمداني داريم كه مي توانند مسير را روشن كنند و با الگو گرفتن از آن ها و  آثار به جاي مانده از اين چهره هاي ماندگار، كودكان و نوجوانان مي توانند ادامه مسير خوبي داشته باشند.
معاون استاندار يزد اظهار داشت: روح حماسي داستان هاي شاهنامه، قصه، تئاتر و ساير هنرها و ارزش هايي كه در جامعه وجود دارند  به عنوان ميراث غني گذشتگان مي توانند به اجتماع روح ببخشند و از سوي ديگر با نگاه به اين داشته هاي فرهنگي با اعتماد به نفس بالاتري مي توان رو به جلو گام برداشت.
طالبي گفت:فراتر از داشته هاي ملي، روح فرهنگ تشيع و ارزش هاي ديني در اجتماع است كه سازگاري بالايي با ارزش هاي ملي ما نيز دارد و زمينه ساز همبستگي روز افزون مي باشد.
وی در ادامه خاطرنشان كرد: بالاترين ظرفیت معنوی درجمهوري اسلامي ايران وجود ارزشمند حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا (ع)‌است كه بركات مختلف فرهنگي،اجتماعي و اقتصادي براي مردم اين سرزمين به همراه دارد.
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در پايان بيان كرد: ضروريست كه اين آموزهاي الهام بخش و ميراث معنوي به كودكان و نوجوانان با زبان هنر و ابزار هاي جديد معرفي و آموزش داده شود كه يكي از نكات برجسته در اين زمينه بهره مندي از جايگاه والاي امام هشتم (ع) در معرفي ارزش هاي فردي و اجتماعي است.
گفتنی است، فراخوان شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا (ع) در اواخر اسفند ماه ۹۶ در قالب هشت موضوع خاطرات زیارت، نامه‌ای به امام رضا، کتاب‌سازی، کاردستی، پژوهش، کارت‌پستال و تمبرپستی، پویانمایی و سرود از سوي كانون پرورش فكري كودك و نوجوان اعلام شد و درنهایت با ارسال۳۵۰ اثرتا ۱۵ خرداد ۹۷ به دبیرخانه‌ی جشنواره، آثار مورد داوری قرار گرفت و ۷۵ اثر، برگزیده اعلام گردید و از منتخبين جشنواره در آئين اختتاميه تجليل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا