مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای مدیریت مصرف آب استفاده کنیم، گفت: طرح‌های مورد تائید، قطعاً مورد حمایت قرار می‌گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزدد، ‌"هادی هادی‌نسب‌" در جلسه ارائه طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه کاهش مصرف آب، ‌بیان کرد: بر اساس پیشنهادی که عمدتاً در کمیته تخصصی آب داشتیم از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در راستای موضوع مدیریت مصرف آب می‌توانستند همکاری داشته باشند دعوت گردید.
وی با اشاره به اینکه این شرکت‌ها همه باید در راستای سیاست‌های مدیریت مصرف آب کمک کنند، افزود: برخی از شرکت‌ها در سال‌های گذشته خدماتی را ارائه کردند و در سال جاری با توجه به جلسات کمیته تخصصی آب فعال تر و پویاتر شده اند و می‌توانند در این زمینه کمک کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: برخی شرکت‌ها نیز به‌واسطه فعال شدن، حرکت‌هایی را در خصوص مدیریت مصرف آب شروع کردند و ایده‌ها و نظرات آنها قابل‌توجه بود که امیدواریم بتوانیم در راستای مدیریت مصرف آب از آنها کمک بگیریم و در این زمینه استانداری نیز پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد.
هادی نسب ضمن قدردانی از نگاه ویژه شرکت های دانش بنیان به حوزه مدیریت مصرف آب، بر استفاده از تولیدات داخلی تاکید نمود.


شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی وارد شوند


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری نیز در این نشست گفت: یزد به‌عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی اجتماعی در دنیا مطرح است اما در این سند افتخار چنانچه انسان در آن زندگی نداشته نباشد هیچ ارزشی ندارد، بنابراین حضور یزدی ‌ها به شهر یزد بها داده و شرط کافی در این زمینه وجود آب و منابع آبی است.
"‌محمود شاکری شمسی" بابیان اینکه وظیفه اسلامی، ملی، شرعی و انسانی ماست که در خصوص بهینه و درست مصرف کردن آب تلاش کنیم، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند اما باید در بخش کشاورزی نیز ورود پیدا و در این زمینه کار کنند ‌زیرا در بخش کشاورزی غفلت شده و کاری برای آن انجام‌ نشده است.
گفتنی است در ادامه شرکت های دانش بنیان ضمن معرفی فعالیت های خود و محصولشان ، طرح و ایده در زمینه مدیریت مصرف آب را ارائه کردند و نمایندگانی از اداره کل دفتر فنی استانداری، ادارات جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب روستائی ‌و آب و فاضلاب شهری نظرات و دیدگاه های خود را در رابطه با مدیریت مصرف آب بیان نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا