معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بر تلاش دستگاه های استان در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با هم‌افزایی دستگاههای مسئول و استفاده از ظرفیت سمنهای فعال در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌روز سه شنبه ٢٦ تیرماه نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ‌به ریاست "‌محمدعلی طالبی" ‌معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور "‌سید مصطفی کرباسی" ‌دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست ضمن تقدیر از دستگاه های استان در برگزاری شایسته برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر، تاکید کرد: دستگاه های استان در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با هم افزایی و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه با جدیت تلاش کنند.
"‌محمدعلی طالبی" ‌‌ادامه داد: ‌در حوزه مبارزه با مواد مخدر مانند بسیاری از بخش های دیگر نیاز به هم افزایی دستگاه ها داریم، به ویژه در این حوزه که مبارزه با مواد مخدر یک پدیده با ابعاد چند وجهی است و در حوزه های درمان، ‌مقابله و پیشگیری نیازمند جدیت همه دستگاه ها هستیم و در حقیقت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان محور هم افزایی بین دستگاه های استان است.
وی افزود: لازم است در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان به سمت برنامه های تاثیرگذار روی آوریم که برنامه های اوقات فراغت هم یکی از موضوعاتی است که می تواند به خوبی به این حوزه کمک کند.
طالبی خاطرنشان کرد: باید تمرکز دستگاه های استان در بحث مبارزه با مواد مخدر بر روی مناطق محروم، ‌کمتر برخوردار و مناطق مستعد برای رشد آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود خواستار اجرایی شدن مصوبات جلسات قبل شورا ازجمله تاسیس مرکز اقامتی میان مدت غیر دارویی برای زنان از سوی شهرداری و اجاره مکانی مناسب برای راه اندازی مرکز سرپناه شبانه مناسب برای مردان شد.
در ابتدای این نشست "‌سیدمصطفی کرباسی" دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گزارشی از فعالیت های این شورا و دستگاه های استان در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر ازجمله اطلاع رسانی خط ملی اعتیاد، ‌برگزاری دوره های آموزشی برای خانواده ها، نشست با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر، ‌برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و دستاوردهای بهبود یافتگان و برگزاری نشست خبری با اهالی رسانه ‌استان، ارائه داد.
گفتنی است در ادامه نشست نیز "‌احمد طالبی" معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان به تشریح‌ کامل برنامه های دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با محوریت اوقات فراغت پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا