به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد به منظور آشنایی دامداران با روش های صحیح پرورش دام و بیماری های دامی و روش های کنترل و پیشگیری از بروز بیماری کلاس آموزشی ویژه دامداران در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کذاب برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد به منظور آشنایی دامداران با روش های صحیح پرورش دام و بیماری های دامی  و روش های کنترل و پیشگیری از بروز بیماری کلاس آموزشی ویژه دامداران در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کذاب برگزار شد .

در این کلاس، دامداران آموزش های لازم را درباره نحوه برخورد با بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری های تب مالت، سل و بهداشت شیر و فرآورده‌های خام دامی فراگرفتند.

 روح الله حاتمی پور گفت: با توجه به آنکه افزایش بهره وری در حوزه پرورش دام در گرو داشتن دام سالم می باشد، لذا جدی گرفتن رعایت موارد بهداشتی به منظور جلوگیری از آلودگی دام به بیماری امری ضروری تلقی می شود .

وی دامداران را به رعایت ایجاد تهویه مناسب دام به منظور جلوگیری از عفونت تنفسی دام ها ، سمپاشی اماکن نگه داری دام و شست و شوی مرتب دام ها باتوجه به افزایش دمای هوا و رشد و تکثیر حشرات و کنه ها به عنوان یکی از ناقلین بیماری توصیه نمود .

نامبرده در پایان از دامداران خواست بروز هر علامت از بیماری را سریعا به اداره دامپزشکی گزارش نمایند تا با درمان به موقع از انتقال بیماری به سایر دام ها و ایجاد خسارت جلوگیری شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا