استاندار یزد در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان از مسئولان خواست به مباحث علمی و همراه با فناوری در حوزه اشتغال استان توجه جدی داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان روز چهارشنبه بیستم تیرماه به ریاست "محمود زمانی قمی" استاندار یزد ‌و با حضور "‌علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "‌جعفر نخستین" ‌مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران و اعضای این کارگروه در تالار کوثر استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست گفت: شرایط کشور ویژه و تعداد بیکاران نیز در کشور نسبتا با‌لاست و به همین دلیل باید عملکردها در این کارگروه و سایر حوزه ها به گونه ای باشد که از تعداد افراد جویای کار کاسته شود.
"محمود زمانی قمی" ادامه داد: وقتی فعالیت‌ها به مرحله ای برسد که اشتغال بالا رود ‌و آمار بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی کاهش یابد، آن زمان است که می توانیم بگوییم عملکردمان خوب و مطلوب است.
رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان با تاکید بر ضرورت توجه به مباحث علمی و فناورانه در حوزه اشتغال استان، افزود: نباید در برابر روش های علمی و فعالیت های شرکت های دانش بنیان به عنوان یکی از رکن های اصلی اشتغال مقاومت کرد زیرا ایجاد اشتغال در این حوزه‌ها با هزینه کمتری انجام می شود.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: همه باید آگاه باشند که وضعیت فعلی کشور مانند وضعیت سال و ماه های گذشته نیست و با توجه به تهدیدهای دشمنان نظام باید همت و تلاش مضاعف ‌برای رفع مشکلات داشته باشیم.
وی یادآور شد: ‌لازم است با تدبیر و اندیشه درست کشور را از بحران هایی که بدخواهان ایران اسلامی علاقه مند به ایجاد آن برای انقلاب اسلامی هستند، خارج کنیم.
استاندار یزد پایان سخنان خود خواستار حضور ‌بیشتر شرکتهای دانش بنیان در جلسات استان شد تا بتوان از نظرات علمی و کارشناسی اعضای این شرکت ها برای توسعه استان استفاده کرد.
گفتنی است در این نشست گزارشی از عملکرد بانک های عامل استان در طرح اشتغال روستایی عشایری، گزارشی ‌تحلیلی از ظرفیت استان در رسته دام های سبک و سنگین و گزارشی از بررسی و تصمیم گیری در رابطه با طرح های متقاضیان اخذ تسهیلات اشتغال زایی پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان ارائه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا