معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌یزد گفت: با نظارت بسیار جدی، قاطعانه و خوبی که در بازار استان وجود دارد، اجازه نداد‌ه ایم کالاهای اساسی و ضروری مردم در استان افزایش و نوسان قیمت شدیدی داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، هشتمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری عصر سه‌شنبه ۱۹ تیر ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، ائمه جمعه شهرستان های استان، فرمانداران و اعضای این ستاد در تالار کوثر استانداری برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست بیان کرد: با حضور در بیش از ٦٠ واحد تولیدی و صنعتی استان ٧٠ درصد مشکلات با این حضور حل شده یا درحال بررسی و رفع مشکل است و مابقی مشکلات، فرا استانی است.
"علی زینی وند" درباره فعالیت های انجام شده در ‌استان در بخش تنظیم بازار و نوسات ارزی، ‌گفت: از ابتدای سال جاری با نوسان هایی که در حوزه اقتصادی ایجاد شد، تلاش هایی در کنترل وضعیت بازار استان از سوی مدیریت ارشد استان به وجود آمد.
وی افزود: با قاطعیت اجازه نداده ایم مایحتاج ضروری مردم در مقایسه با سایر استانها، افزایش و نوسانات چندانی داشته باشد و از سوی دیگر تلاش های زیادی برای ذخیره سازی‌ کالاهای اساسی در استان انجام شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان اینکه هم اکنون نظارت بسیار خوبی در بازار یزد وجود دارد، ادامه داد: در زمینه لوازم یدکی و لاستیک مشکلاتی وجود داشت که اقدامات مناسب و به موقعی برای رفع مشکلات این بخش انجام شد که این اقدامات همچنان ادامه دارد اما این نکته نیز لازم به ذکر است که  بازرسی از ٤٢ هزار واحد صنفی در استان، نیازمند عزم همه دستگاه هاست.
وی از تشکیل جلسه اختصاصی ارزی در استان خبر داد و گفت: کمیته ارزی دائم در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شد و در حد توان خود در این زمینه ها اقدام کرده و خواهیم کرد.
زینی وند با اشاره به بی سابقه بودن تلاش های دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال در مناطق روستایی، ‌خاطرنشان کرد: ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ٦ تا ٨ درصد و با بازپرداخت ٩ ساله برای اشتغال پایدار روستاهای استان در نظر گرفته شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان اینکه جوانان دانشگاهی و تحصیلکرده می توانند با تشکیل شرکت تعاونی در روستاها، در کمتر از یک ماه از این تسهیلات بهره‌مند شوند، افزود: از ٨٣ میلیارد تومان این تسهیلات در مرحله اول ، ٦٠ میلیارد تومان در استان جذب شده و یزد رتبه اول را در کشور کسب کرده است.
زینی وند در پایان سخنان خود با اشاره به اختصاص ٢٧٤ میلیارد تومان به عنوان سهمیه استان یزد در اشتغال پایدار، گفت: با وجودی که کارمزد این تسهیلات ‌و وام ها نسبتا بالا بوده ولی استان یزد در این بخش رتبه پنجم جذب را احراز کرده است.
گفتنی است در ادامه این جلسه برخی از ائمه جمعه به بیان دیدگاه های خود درباره وضعیت اقتصادی استان و شهرستانها پرداختند و گزارشی از تلاش ها برای استخراج وضعیت وابستگی های استان به خارج از کشور در تأمین مواد اولیه و ایجاد شهرک نساجی در استان ارایه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا