معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به گذشت یک سال از ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی، از همه دستگاه های استان خواست تا استان یزد و شهر یزد را به عنوان یک شهر فرهنگی با ظرفیت‌های بسیار فراوان در سطح کشور و جهان مطرح کنند.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و اعضای این ‌کارگروه در کتابخانه دکتر جوادی یزد برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در استان یزد، این جشنواره را یک رویداد فرهنگی دانست که علاوه بر ظرفیت‌های فرهنگی که در آن نهفته است با روح معنوی ‌حضرت امام رضا علیه السلام نیز عجین شده که خود حضور ایشان در کشور بزرگترین ظرفیت فرهنگی و مذهبی ماست.
وی از همه دستگاه‌های استان خواست از تمام ظرفیت‌های خود برای افزایش کمی و کیفی این جشنواره استفاده کنند.
طالبی همچنین خواستار همراهی، همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌های استان در راستای تلاش برای انتخاب شهر یزد به عنوان شهر پایتخت کتاب ایران شد.
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار به مناسبت درگذشت استاد آذر یزدی و روز ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: با همه شعارهایی که داده شده است در زمینه بزرگداشت استاد مهدی آذر یزدی چه در زمان حیات و چه در حال حاضر کوتاهی کرده ایم و نتوانسته ایم قدر این سرمایه ارزشمند را بدانیم اما خوشحالیم که با ساماندهی آرامگاه و ایجاد یک مجموعه فرهنگی اقدامات خوبی در حال انجام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت اولین سالگرد معرفی شهر یزد به عنوان شهر میراث جهانی اشاره و بیان کرد: در یک سال گذشته تمام آنچه می بایست در این رابطه انجام می‌دادیم را انجام نداده ایم و مهمترین انتظار ما از دستگاه‌های ‌دولتی این است که شاهد برگزاری رویدادهای فرهنگی در بخش های مختلف شهر از جمله در بافت تاریخی باشیم.
طالبی ادامه داد: باید بتوانیم با برگزاری رویدادهای فرهنگی، این برنامه ها را به عنوان یک برند در یزد به ثبت برسانیم و استان یزد و شهر یزد را به عنوان یک استان و شهر فرهنگی با ظرفیت های بسیار فراوان در سطح کشور و جهان مطرح کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به شرایط بسیار خوب استان در حوزه فرهنگی و اجتماعی ‌درحال حاضر اشاره کرد و گفت: جمع بسیار همدل، هماهنگ و ارزشمندی در دستگاه ها و مجموعه های فرهنگی استان جمع شده اند که می توانند کارهای بسیار بزرگی انجام دهند و امیدواریم با این هم افزایی یک حرکت جدی در راستای بازنمود توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی استان شاهد باشیم زیرا اگر قدر شرایط  امروز را ندانیم بعدها افسوس خواهیم خورد.
گفتنی است در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان درباره برگزاری هرچه بهتر جشنواره ملی رضوی یزد و اقدامات مورد نیاز برای معرفی شهر یزد به عنوان شهر پایتخت کتاب هم اندیشی و تبادل نظر انجام گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا