مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با بیان اینکه ‌هدف از تشكيل شركت‌های تعاونی دهياری ها، مشاركت دهیاری ها در حوزه های عمرانی و خدماتی است بر ضرورت اجرای پروژه‌های عمرانی از سوی شركت تعاونی دهياری ها تاکید کرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد‌، ‌در نشستي به رياست مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري وضعيت شركت تعاوني دهياري‌هاي شهرستان بهاباد مورد بررسي قرار گرفت.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهای استانداری در اين نشست به تشريح وظايف و مأموريت‌هاي شركت‌هاي تعاوني دهياري‌ها در حوزه‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري، پروژه‌هاي عمراني، گردشگري، كشاورزي، دامپروري و نیز ساخت و ساز و تخلفات ساختماني پرداخت و گفت: هم‌افزايي دهياران، ارتباط مستقيم با نمايندگان دولت در شهرستان‌ها از جمله فرماندار و بخشدار، همكاري با دستگاه‌هاي اجرايي و ارتباط با فعالان اقتصادي لازمه موفقيت و پايداري شركت تعاوني دهياري‌هاست.
«محمود زارع رشكوئيه» با بيان اينكه به طوركلي هدف از تشكيل شركت‌هاي تعاوني دهياري‌ها مشاركت دهياري‌ها در بخش‌هاي عمراني و خدماتي است؛ بر ضرورت اجراي پروژه‌هاي عمراني دهياري‌ها از سوی شركت تعاوني دهياري‌ها و بازگشت هزينه‌ها به چرخه اعتبارات دهیاری‌ها تأكيد كرد.
زارع رشكوئيه افزود: براي فعاليت‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري بايد برنامه اقتصادي تدوین شده وجود داشته باشد و تدوين برنامه اقتصادي بدون نيازسنجي، امكان‌سنجي و مطالعات تكميلي ممكن نخواهد بود.
وي با اشاره به نگاه ويژه دولت تدبير و اميد به توسعه روستاها، ادامه داد: شركت‌هاي تعاوني دهياري‌ها مي‌توانند با درنظر گرفتن فرصت‌هاي شغلي موجود در روستاهاي استان كه براساس نيازسنجي و آمايش سرزميني بررسي و شناسايي گرديده‌ است؛ در جهت توسعه پايدار روستاها تلاش کنند.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهای استانداری با اشاره به پتانسيل‌هاي موجود در روستاهاي بهاباد بر فعاليت شركت تعاوني دهياري‌هاي شهرستان بهاباد در سه حوزه گردشگري، كشاورزي و معدن تأكيد و خاطرنشان كرد: معرفي جلوه‌هاي فرهنگي، هنري، تاريخي و تفريحي روستاها مي‌تواند زمينه‌ساز رونق اقتصادي و توسعه گردشگري در این مناطق باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا