امام جمعه ميبد در جمع جوانان، نوجوانان و پيشكسوتان ورزش زورخانه‌ای اين شهرستان، حس رقابت و پیشرفت را نشان از زنده بودن انسان دانست.

به گزارش ایسنا- منطقه یزد، آيت الله «علیرضا اعرافی» ضمن تقدیر از ورزشکاران و مدال‌آوران ورزش زورخانه‌ای شهرستان ميبد، گفت: بشر زمانی که به دنیا می‌آید، جسم و روح او وارد مسابقه‌اي براي پیشرفت و کمال هم در بعد مادی و جسمانی و هم بعد معنوی و انسانی، مي‌شود.

وي حس رقابت و پیشرفت را نشان از پویایی و زنده بودن انسان دانست و افزود: کسانی زنده‌اند که در خود احساس رقابت و پیشرفت کنند و برای رسیدن به کمال با دیگران در حال رقابت جوانمردانه،سالم، همراه با محبت و تواضع هستند و اگر کسی این حس را نداشته باشد، ناشي از محتوای تنبلی و کسالت اوست و عاقبت به جایی نمی‌رسد و هدفمند زندگی نمی‌کند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به جوانان و نوجوانان بیان كرد: شما که اکنون در ابتدای راه قرار دارید، کسالت و بی حوصلگی را از خود دور کنید و مانند یک ماهی زنده در دریا به سمت کمال و پیشرفت حرکت کنید .

آیت الله اعرافی در بخشی از سخنانش پایبندی به اصول انسانی و ارج نهادن به ارزشهای انسانی را کمال‌خواهی و جوانمردی فرد دانست و گفت:زمانی که شخصی وارد میدان بازی می‌شود باید به ارزش‌های انسانی احترام بگذاردو پایبند به اصول اخلاقی و جوانمردی باشد و به دنبال تخریب ارزش‌های دیگران نباشد که او در این امتحان رد خواهد شد .

وي با بیان این که ورزش باستانی و زورخانه‌ای دارای قداست و حرمت است، افزود: این ورزش از قدیم‌الایام تا به امروز حفظ شده و دارای قداست و ویژگی‌های خاص خود است چون هم حس رقابت دارد و هم شادابی و سرزندگی را در انسان بیدار می‌کند و در عین حال، پندآموز است و درس زندگی، مروت، اخلاق، تواضع و فروتنی را به انسان می‌آموزد .

وی وجود 18 زورخانه فعال در شهرستان میبد را نشان موفقیت این شهرستان برشمرد و گفت: این نشان از پویایی و زنده بودن شهرستان میبد است و میبد شهر زنده‌ای است که موفقیت‌های چون برتری در کنکور، ساخت مدرسه، بیمارستان، صنعت و خیرین را داراست و این شهر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند این پویایی، سرزندگی و فعال بودن است و جوانان و مسئولان باید با کمک یکدیگر مشکلات شهر را نیز حل کنند .

گفتنی است، در پایان از مدال‌آوران و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای شهرستان میبد تجلیل بعمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا