رئیس دادگستری طبس گفت: در سال 96 با همت مردم نوع دوست طبس و همکاری ستاد دیه کشور 12 نفر از بدهکاران مالی که در حبس بسر می بردند آزاد شدند.

طبس- خبرنگار یزدفردا/ حسین گل محمدی در جمع خبرنگاران گفت: راهبرد اصلی دستگاه قضاء را تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در مورد تحقق و اجرای امنیت و عدالت و سلامت و کارآمدی دستگاه قضاء دانست.
رئیس دادگستری طبس افزود: همچنین آمار مجموع پروندهه ای وارده به دادگستری و شورای حل اختلاف را 7654 فقره اعلام که با تلاش قضات و کارکنان این دستگاه 7647 فقره مختومه شده است.
وی از خانواده به عنوان کوچکترین ولی موثرترین نهاد اجتماعی یاد کرد و بیان داشت باید به این نهاد نگاه ویژه و عمیق داشته باشیم و نباید زوجین با اندک اختلافی پرونده قضایی تشکیل دهند.
این مقام قضایی تصریح کرد: فرهنگ مراجعه به واحد های مشاوره و داوری و حکمیت که در آموزه های دینی آمده باید احیاء شود تا شاهد کاهش آمار طلاق در سطح شهرستان باشیم و وقوع بالغ بر 80 فقره طلاق برای طبس که در سالیان نه چندان دور حتی یک فقره طلاق ثبت نشده ، آمار رضایت بخشی نیست.
گل محمدی افزود: برای رفع آثار زیانبار زندان بر فرد ، خانواده و اجتماع از مجازاتهای جایگزین حبس در برخی پرونده ها با لحاظ شخصیت متهم و نوع ارتکاب بزه در دادگستری طبس استفاده می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال 96 با همت مردم نوع دوست طبس و همکاری ستاد دیه کشور 12 نفر از بدهکاران مالی که در حبس بسر می بردند آزاد شدند.
رئیس دادگستری طبس تاکید کرد: در خصوص پیشگیری از وقوع جرم افزود همه ما باید با بیماریهای اجتماعی مبارزه کنیم باید همه مجموعه های نظام سمت و سوی پیشگیرانه داشته باشند و موضوعی فرا قوه ای است و عملیاتی کردن آن بدون مشارکت مردم و نهادهای مختلف امکان پذیر نیست.
وی ضمن آنکه رکن اصلی توسعه اقتصادی را حمایت از تولیدات و سرمایه گذار داخلی دانست بیان داشت: دستگاه قضائی در چارچوب مقررات از تولیدات داخلی و سرمایه گذاران داخلی حمایت می کند و رفع موانع قانونی را در جهت توسعه اقتصادی پایدار از ضروریات دانست.
این قاضی عالیرتبه طبس توصیه کرد: همچنین طرح ابلاغ اوراق قضائی را به صورت الکترونیکی یکی از تحولات بنیادی در دستگاه قضایی اعلام کرد از جمله مزایای آن شفافیت در روند رسیدگیها و احترام به حریم خصوصی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و رفع اطاله دادرسی و جلوگیری از تحمیل هزینه بر بیت المال می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا