استاندار یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان بر ضرورت صیانت از فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان تاكيد كرد و گفت: لازم است در كوتاه‌ترين زمان ممكن کارگروه مقابله با تحریم ها در استان تشکیل شود و در این زمینه برنامه ریزی کند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، شامگاه شنبه دوم تيرماه نشست ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان به رياست «محمود زماني قمي» استاندار يزد و با حضور «علي زيني وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار، «جعفر نخستين» مديركل حوزه استاندار، فرمانداران و اعضاي اين ستاد در تالار كوثر استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست بيان كرد: دشمنان انقلاب و نظام به دنبال شناسایی نقاط آسیب پذیر و اختلافی در زمان تحریم ها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ايران هستند و به عنوان مثال از موضوعاتی مانند بحران آب برای رسیدن به این هدف سوء استفاده می کنند.
زماني قمي افزود: در چنین شرایطی افزایش تاب آوری کشور و استان در رابطه با میزان وابستگی واحدهای تولیدی به خارج از کشور ضروری است.
رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: در همين راستا تاب آوری استان در مقابل تحریم ها با ارائه برنامه ها و راهبردهاي مختلف و شناسایی میزان وابستگی استان به واردات، افزایش می یابد.
وي با تأکید بر لزوم مبارزه علمی و عملی در برابر تحریم ها، خاطرنشان كرد: پیشنهاد شناسایی میزان وابستگی ها در استان برای نخستین بار از سوی بخش خصوصی ارائه شد و مديريت ارشد استان به صورت جدّی آن را پیگیری می کند.
زمانی قمی بر مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی برای کاهش اثرات تحریم ها تاكيد کرد و ادامه داد: پیشنهادات دانشگاه ها برای مقابله با تحریم ها باید عملیاتي و اجرایی باشد و همه به ویژه شرکتهای دانش بنیان فعالانه وارد میدان شوند.
استاندار يزد افزود: لازم است ارتباط دانشگاه با صنعت و معدن بیشتر شود که فعالیتهای قابل توجهی در این زمینه در حال انجام است.
وي صیانت از فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان را ضروري دانست و گفت: کارگروه مقابله با تحریم ها در استان با مدیریت اتاق بازرگانی استان در كوتاه ترين زمان ممكن تشکیل شود و در این زمینه برنامه ریزی کند.
زماني قمي در پايان سخنان خود با تاكيد بر استفاده از ظرفيت ائمه جمعه استان، صاحبان تريبون و بخش خصوصي، برگزاری جلسه ای با حضور ائمه جمعه و نمایندگان بخش خصوصی برای بررسی راهکارهای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمن در استان را خواستار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا