«سيدابوالفضل رضوي» با اشاره به حمايت ويژه و ارائه تسهيلات دولت مبني بر توسعه مناطق محروم و اشتغالزايي روستايي بيان كرد: حفظ وحدت ملي و گره گشايي از كار مردم به ويژه در زمينه اشتغال، مسئوليت مهم تمام بخش هاي كشور است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز شنبه دوم تيرماه، پنجمين جلسه كارگروه تخصصي اشتغال استان در سال جاری با حضور معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري، استاندار يزد، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، ‌نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، ‌مدیرکل حوزه استاندار، ‌فرمانداران و اعضاي اين كارگروه در تالار كوثر استانداری برگزار شد.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهور در اين جلسه گفت: برخي افراد در كشور هستند كه صندلي مسئوليت را دوست دارند اما بايد دانست كه اگر مي خواهيم به صندلي مسئوليت تكيه بزنيم بايد تمام مسئوليت هاي آن را نيز متعهدانه بپذيريم.
«سيدابوالفضل رضوي» افزود: امروز يكي از مسئوليت هاي مهم تمام بخش هاي كشور گره گشايي از كار مردم و تواضع در برابر آن هاست و اگر مي خواهيم گره گشايي كنيم بايد براي گره يابي صحيح ؛ مطالعه،فكر ،انديشه و تلاش مستمر داشته باشيم.
رضوي ادامه داد: يكي از اولويت هاي مهم كشور توجه و عمل به وحدت ملي است و حفظ وحدت نيز با حفظ حرمت اشخاص و مردم حاصل مي شود و نمي توانيم حرمت شكني كرده و تنها حرف از وحدت بزنيم.
وي افزود: اشتغال به عنوان مسئله دوم نيز موضوعي صرفا اقتصادي نمي باشد و حل بيكاري بسياري از معضلات فرهنگي ،اجتماعي،سياسي و امنيتي را نيز بهبود بخشيده و مرتفع مي سازد و بي توجهي به حل مشكل بيكاري افزايش ساير تنش ها را نيز به همراه دارد.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم  رياست جمهور بيان كرد: از مديران اجرايي تقاضا داريم اگر نظر و يا ضرورت اصلاحي نسبت به دستورالعمل هاي اقتصادي به ويژه در حوزه اشتغال و رسته هاي شغلي  مورد توجه دارند براي اصلاح و افزايش سرعت عمل در كارها به مجموعه دولت منعكس نمايند.
رضوي با تاكيد بر فعال سازي ظرفيت نساجي استان يزد در عرصه توليد پوشاک و مشاغل مربوط به سنگ هاي قيمتي در حوزه معدن خاطرنشان كرد: در كارگروه اشتغال استان زنجيره ارزش افزوده و توانمندي هاي دانش بنيان در بخش هاي مختلف مورد توجه قرار گيرد.
وي گفت: در دولتي كه به ناحق و با تهمت های ناروا محكوم است با اقشار فرودست ارتباط مناسبي ندارد، تسهيلات و حمايت هاي ويژه و بي نظيري در تاريخ اين كشور براي توسعه و اشتغال مناطق محروم و روستايي اختصاص داده شده و در حال تقويت است زيرا تفاوت زيادي بين عمل و رفتار پوپوليستي وجود دارد.
رضوي خاطرنشان كرد: تسهيلات و شرايط حمايتي چندگانه اي در حوزه توسعه مناطق محروم و اشتغالزايي روستايي براي استان يزد در نظر گرفته و ابلاغ شده است و تمام روستائيان و عشاير اين استان مي توانند از اين خدمات بهره مند شوند.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رییس جمهوري در پايان سخنان خود بيان كرد: اگر استان ها از جمله يزد بتوانند در زمينه جذب اعتبارات در نظر گرفته شده به شكل رضايت بخشی عمل كنند سهم ٣٠ درصدي تشويقي اعتبار نيز به آن ها تعلق گرفته و در غير اين صورت همان ميزان باقي مانده جذب نشده نيز به استاني فعال تر تعلق خواهد گرفت.
گفتني است در اين جلسه گزارش عملكرد استان يزد در زمينه تسهيلات اشتغال پايدار در مناطق روستايي و عشايري با استفاده از منابع صندوق توسعه ملي ارائه شد و مورد تبادل نظر قرار گرفت و سپس از تلاش هاي «محمد يارمند» مدیرکل سابق دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قدرداني و «محمود زارع رشكويیه » با حكم استاندار یزد به عنوان مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري معرفی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا