معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد در نشست كارگروه مسكن جوانان تاكيد كرد: بازآفريني شهري راهي براي توسعه پايدار شهري است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، نشست كارگروه مسكن جوانان به رياست معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد و با حضور مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري، رئيس شوراي اسلامي شهر و شهردار يزد و جمعي از فارغ التحصيلان دانشگاه هاي استان در سالن مديريت بحران استانداري برگزار شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري در اين نشست با بيان اينكه درحال حاضر موضوعات اشتغال و مسكن از مهمترين مشكلات جوانان به شمار مي‌آيد، گفت: در سال‌هاي اخيرهدايت تحصيلي منطبق بر نياز شغلي جامعه صورت نگرفته است.
«محسن صادقيان» با اشاره به اينكه بانك‌هاي اطلاعاتي، انتخاب و تصميم‌گيري صحيح برمبناي اطلاعات و ظرفيت‌هاي موجود را امكان‌پذير مي‌سازد؛  بر ضرورت ايجاد بانك اطلاعاتي جامع از سوابق تحصيلي و توانمندي‌هاي علمي و عملي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي تأكيد كرد.
صادقيان در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه حدود 3 هكتار بافت قديمي فرسوده در شهر يزد شناسايي شده و بازآفريني شهري بجاي افزايش حاشيه نشيني راهكاري براي توسعه پايدار شهري است، افزود: در بحث اشتغال، دولت به عنوان نهاد سياستگذار، ناظر و هدايت كننده فرآيند بازآفريني شهري، دستگاه‌هاي اجرايي و پيمانكار را مجاب به استفاده از افراد بومي خواهد نمود.
ضرورت افزايش روحيه مشاركت پذيري مردم براي ايجاد اشتغال پايدار
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد نيز در اين نشست گفت: ترسيب كربن به معناي رسوب دادن كربن موجود در هوا و ذخيره آن در خاك و گياهان است؛ ليكن بحث ترسيب كربن در معناي عام و مفهوم عملكردي مبتني بر توسعه پايدار روستايي و بهبود معيشت مردم محلي و توانمندسازي گروه‌هاي توسعه است.
«محمد يارمند» خاطرنشان كرد: در راستاي اجراي طرح ترسيب كربن مي‌توان با همكاري دولت به عنوان نهاد سياستگذار و ناظر، تعاوني‌ها و گروه‌هاي توسعه روستايي و صندوق‌هاي اعتباري خرد ايجاد كرد و با افزايش روحيه مشاركت‌پذيري در مردم زمينه‌هاي ايجاد اشتغال پايدار، توانمندسازي روستائيان و پايداري جمعيت در روستاها را فراهم نمود.
يارمند در پايان سخنان خود با اشاره به اهميت نظارت بر ساخت و سازهاي مسكن در يزد، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد را از مهمترين تشكل هاي حرفه‌اي و نظام مهندسي در استان يزد دانست و افزود: با تأسيس دفاتري در سطح شهر و عضويت نيروهاي خبره و فارغ‌التحصيل حوزه ساختمان و همچنين مجاب نمودن متوليان ساخت و ساز در امر استفاده از خدمات اين دفاتر شاهد نتايج بسيار خوبي در بحث اشتغال و همچنين كيفيت ساخت و ساز مسكن خواهيم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا