جز با شجاعت و حکمت و قاطعیت نمیتوان در برابر زورگویان عالم ایستاد و زورگویان عالم بدانند این ملت رشید و بزرگ در برابر همه این زیاده خواهی ها خواهد ایستاد و خواب های آشفته آنها را نخواهد گذاشت تعبیر شوند.

حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در خطبه های نماز عید فطر ، ضمن تبریک این عید بزرگ به نمازگزاران ، با اشاره به توطئه های دشمنان گفت : جز با شجاعت و حکمت و قاطعیت نمیتوان در برابر زورگویان عالم ایستاد و زورگویان عالم بدانند این ملت رشید و بزرگ در برابر همه این زیاده خواهی ها خواهد ایستاد و خواب های آشفته آنها را نخواهد گذاشت تعبیر شوند.
آیت الله اعرافی توان دفاعی و صنعت موشکی و توانایی های هسته ای را سرمایه ملت ایران خواند و افزود : مسئولان باید اعتماد مردم و مبارزه با فساد را مورد توجه قرار دهند چرا که ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی از اساس مقاومت و ایستادگی و تبعیض اجتماعی است .
امام جمعه میبد با تاکید بر تجربه برجام و اسناد و قراردادها گفت : امیدواریم مسئولین در قرارداد " FATF " و سایر قراردادها نهایت دقت و مراقبت را داشته باشند تا بیگانگان از منفذ قراردادها به سمت منافع بزرگ ملی و انقلابی ما نفوذ نکنند.
وی تصریح کرد : مسائل هسته ای هم باید مطابق نقشه راهی که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است دنبال شود .
امام جمعه میبد در بخش دیگر از سخنان خود به حمایت از کالای ایرانی در برابر تحریم ها و فشارهای بیرونی پرداخت و گفت : باید به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی و رونق بخشیدن به مصرف کالاهای داخلی بپردازیم.
وی با اشاره به حوزه های انتخابی استان هم گفت : انتظار ما از مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشور تنظیم حوزه های انتخابی استان است و رعایت این نکته الزامیست که شهر میبد با حداکثری جمعیت بعد از استان باید حوزه انتخابی مستقل داشته باشد و شهرهای کوچکتر نباید ملزم به شهرهای بزرگی مثل میبد شوند.
آیت الله اعرافی به بحران کمبود آب در استان و محیط زیست هم پرداخت و گفت : آب و محیط زیست مسائل حیاتی کشور و استان هستند و اقداماتی که برای چند خط آب جدید برای استان آغاز شده جای تشکر دارد و انتظار از دستگاههای مسئول این است که چند پروژه آبرسانی به استان را مهم بشمارند وگرنه استان در معرض بحران شدید قرار خواهد گرفت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود : انتظار ما از مردم این است که مصرف بهینه در مصارف خانگی و کشاورزی و مصارف صنعتی را مورد توجه قرار دهند چرا که بدون رعایت الگوی مصرف در مصارف آب حتما با بحرانهای شدید مواجه خواهیم شد.
وی تصریح کرد : از یک سو دولت و مسئولان باید آب را به این استان تشنه و نیازمند برسانند و از سوی دیگر ما و شما در مصرف آب باید علمی و مقتصدانه و دقیق حرکت بکنیم ، صنعت را باید تقویت و مشکلات صنعت را حل و محیط زیست را حفظ کنیم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا