امام جمعه میبد تسهیل امور در حوزه مسکن و شهرسازی و پیدا کردن راه های قانونی برای سهولت دسترسی جوانان به داشتن مسکن مناسب با قیمت پایین در روستاها در جهت جلوگیری از مهاجرت را ، به مسئولین بخشداری میبد توصیه نمود.

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد ، در نشستی که با حضور مسئولین بخشداری میبد برگزار شد ، ضمن تبریک به محمدجواد احمدی بخشدار جدید میبد و آرزوی توفیق برای وی ، اظهار نمود : هنر مسئولین تنها انجام کارهای عادی و روزمره نیست ، بلکه هنر آنها این است که اقداماتی فراتر از وظایف متعارف و روتین انجام دهند.
وی شاخص ارزیابی ادارات را انجام کارهایی خاص و پروژه های ویژه در جذب اعتبارات ، پروژه ها و حل مشکلات خاص ، بالاتر از حد معمولی و روتین عنوان نمود.
امام جمعه میبد قرار دادن چندین کار خاص و ویژه و همچنین چند کار مشترک ، در صدر کارها برای چند سال آینده در ارتباط با بخش مرکزی و روستاها را به مسئولین بخشداری پیشنهاد نمود که می توان با همکاری و حمایتی که از طرف فرماندار ، دفتر امام جمعه در میبد و نماینده مردم میبد در مجلس شواری اسلامی ، انجام آن ها را دنبال کرد.
وی همچنین بر جدب اعتبارات خیری ، مردمی و دولتی که بتوان با آن پروژه ها را دنبال کرد ، بالاتر از حد معمولی و متعارف تاکید نمود و آن را هنری برای ادارات در انجام کارشان برشمرد.
امام جمعه میبد در زمینه مسکن و موضوع زمین خواری نهایت سخت گیری را در ارتباط با کسانی که قلدرمابانه به زمین خوارگی و تصرف اراضی می پردازند ، توصیه نمود و نیز سهیل امور و پیدا کردن راه های قانونی و گره گشایی را برای طبقات و اقشار متوسط مردمی در حوزه مسکن و شهرسازی در روستاها و شهرها متذکر شد.
وی افزود : می توان با ایجاد مسکن مناسب با نمای خوب برای جوانان و سهولت دسترسی آنها به داشتن محل زندگی با هزینه هایی پایین در روستاها تا حدود زیادی از مهاجرت جلوگیری کرد.
 آیت الله اعرافی در ادامه این نشست در خصوص مواردی چون اختصاص درصدی از اعتبارات به روستاها ، دهیاریها و بخشداریها ، حل مسائل مربوط به حریم ، توسعه روستاها و اراضی کشاورزی و جایگزین نمودن اراضی ، کارهای انجام شده در حوزه میراث فرهنگی و لزوم توجه به میراث فرهنگی و بافت تاریخی ، باغ راه میبد یزد و همکاری هایی که در روشنایی آن انجام شده و نیز ساماندهی آن با درختکاری و ایجاد راه پیاده روی و دوچرخه سواری ، مسائل ورزشی حوزه بخشداری مرکزی ، مسائل مرتبط به آموزش و پرورش و ایجاد زیر ساختهای مناسب در این حوزه ، دهیاریها ، احداث روستاهای جدید به هم اندیشی با مسئولین حوزه بخشداری میبد پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا