امام‌جمعه میبد با اشاره به اینکه دشمنان با بزرگ‌نمایی ضعف‌های ما و توانایی خود، می‌خواهند ما را از استمرار راه و مقاومت بازدارند، بیان کرد: امروز ضرورت بازخوانی انقلاب و دشمن‌شناسی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد به نقل از میبد آدینه، حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میبد ضمن توصیه به تقوای الهی و با اشاره به اینکه ماه عزیز رمضان رو به پایان است و فرصت‌های گران‌بهای این ماه در دقیقه نود قرار دارد، بیان کرد: همه ما در این ماه شریف میهمان خدا شدیم و با حضور در مساجد شب‌های قدر را درک نمودیم و این والاترین نعمت‌های خدا بر ما بود.

وی در ادامه از حضور مردم شریف و اقشار گوناگون و طبقات مختلف و به‌ویژه جوانان که به‌طور باشکوه در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت کردند، تقدیر نمود و این حضور را شرکت در یک آزمون بزرگ بعد از چهل سال شمرد که با شورونشاط انجام گرفت.

خطیب نماز جمعه میبد، این حضور را نشانه افتخار، ندای پیروزی مردم و نشان‌دهنده عمق بصیرت و بینش آن‌ها عنوان نمود که در برابر این‌همه یاوه‌گویی‌ها و تهدیدهای دشمنان ایستاده‌اند و خم به ابرو نمی‌آورند و پاداش همه این‌ها باخدا خواهد بود.

وی بیان کرد: امروز ضرورت بازخوانی انقلاب و دشمن‌شناسی بیش از هر زمان دیگری وجود دارد، ما امروز در برابر دشمنی‌های سنگین و نقشه‌های بسیار خطرناکی قرار داریم که جز با آگاهی و بصیرت، بازخوانی انقلاب و دشمن‌شناسی نمی‌توان از آن‌ها عبور کرد، ملت ما امروز با قرار گرفتن در میان رزمگاه حق و باطل به بصیرت، آگاهی، هوشمندی، رشادت و شجاعت نیاز دارد تا در برابر انقلاب زدایی، پمپاژ دورویی، دمیدن روح یاس در جامعه و نسل جوان که هدف دشمان است و آن را در کشور ما دنبال می‌کنند، بایستیم.

رییس جامعه المصطفی خاطرنشان نمود: هدف این است که نسل جوان را با خواسته‌های جدید از انقلاب جدا کنند، آن‌ها هدف خود را با نفی دست آوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی و کوچک شمردن آن‌ها با به کار گرفتن ابزارهای تبلیغی خود پیگیری می‌کنند و می‌خواهند به ما بگویند شما هیچ کار نمی‌توانید انجام دهید

وی تصریح نمود: این در حالی است که ملت ما در دنیا یک قدرت بزرگ و پایه‌گذار یک‌راهی نو در عالم و دنیای جدید است، این ملت با حضور خودش رژیم ستم‌شاهی 2500 ساله را از پای درآورد، دشمنان دیده‌اند که چگونه این ملت در برابر بزرگ‌ترین قدرت‌های شیطانی عالم ایستاد، آن‌ها دیده‌اند چگونه این ملت و دانشمندانش قله‌های رفیع علم و دانش را درنوردیدند، آن‌ها می‌دانند که در منطقه تنها یک قدرت است که نمی‌توان به او زور گفت و به این دلیل آمده‌اند تا به ما بگویند شما نمی‌توانید.

حضرت آیت‌الله اعرافی افزود: آن‌ها می‌خواهند با بزرگ‌نمایی ضعف‌های ما و توانایی دشمن و با به‌جا انداختن این تصور غلط ما را از استمرار راه و مقاومت بازدارند.

وی از دیگر تلاش‌های دشمنان را تطهیر آمریکا و اسرائیل و رژیم ستم‌شاهی بیان کرد که گناه نابخشودنی است و افزود: این درد بزرگی است که کسانی هم تسلیم این تبلیغات می‌شوند.

خطیب نماز جمعه میبد اظهار داشت: تحقیر امام، رهبری و اندیشه‌های راهبردی و انقلابی امام با تحریف و تخریب، کوچک کردن عزم بزرگ ملت ایران، به بحث کشاندن اصل ولایت‌فقیه، نفوذ در ارکان قدرت و سست کردن دستگاه‌ها مسئول در وسط میدان مطالبه، خط‌مشی‌های اصلی است که در اتاق‌های فکر مستکبران عالم با نقشه و طرحی بزرگ و منسجم و با به‌کارگیری ابزارهای مختلف تبلیغی در ایران و جهان چون هزاران کانال و سایت در فضای مجازی، هزاران شبکه ماهواره‌ای، رادیوها و تلویزیون‌های وابسته به آمریکا و اسرائیل و جمعی نادان، کم‌اطلاع و سست‌عنصر دنبال می‌شود.

وی نتیجه کار آمریکا را که غارت منابع و منافع کشورهای عالم بدون پرداخت بهای لازم، جنگ‌افروزی پیوسته، جاسوسی‌های بسیار زشت علیه منافع ملت‌ها، کودتاهای پیوسته در کشورهای جهان، اشغال کشورها و استقلال زدایی، شکنجه‌های فراوان علیه آزادیخواهان عالم، تأمین دیکتاتورها در علم، حمایت از آپارتاید و تبعیض‌های جنسیتی و ملیتی، زورگویی، تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌های عالم و حمایت از اسرائیل در پرونده خود دارد و همچنین اسرائیل که یک رژیم مجهول بی‌پایه است که توسط دشمنان به کار گرفته‌شده است تا در همه منطقه نفوذ اقتصادی، امنیتی و نظامی پیدا کند و از نیل تا فرات را به زیر سیطره خود درآورد و نیز کشورهای وابسته به آن‌ها یعنی آل سعود و جریانات تروریستی را پرونده‌هایی مانند یمن خواند که هزاران کشته و زخمی، ویرانی‌ها و سوءتغذیه کودکان را در خود دارد.

رییس جامعه المصطفی بابیان اینکه راه‌حل ما راه شجاعت، رشادت و مقاومت در برابر دشمن، ارزیابی درست از دشمن، ضعف نشان ندادن از خود، انسجام درونی، آمادگی برای پیشرفت و اقتصاد مقاومتی است، تصریح نمود: دشمن با عقب‌نشینی، سستی و ساده‌اندیشی و کوتاه آمدن هرروز جلوتر خواهند آمد، ما امروز آمده‌ایم به مسئولین بگوییم، در برابر دشمنان محکم بایستید و شجاعت و شهامت و عقلانیت را در برابر آمریکایی‌ها را پیشه خود کنید، آماده غنی‌سازی در سطوح بالاتر باشید و از سپر مقاومت و از صنایع دفاعی و موشکی خود صیانت کنید.

امام‌جمعه میبد در فرازی دیگر از سخنان خود به تأمین عدالت در حوزه‌های انتخاباتی استان، ضرورت داشتن همبستگی در جامعه، پیشگام بودن ادارات و سرزنده و فعال بودن آن‌ها و نیز لزوم به کار بردن ابتکار و خلاقیت و ایجاد اشتغال توسط مردم، توجه به تولید کالاهای داخلی و وجود خیرین در جامعه که منشأ خدمات ارزنده و با تأمین زیرساخت‌ها درزمینهٔ های فرهنگی، بهداشتی، علمی، دینی، دانشگاهی و ... همراه و همگام با دولت هستند، اشاره نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا