نشست مشترک مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، رؤسای انجمن های هنری و فعالین هنری استان در شرکت آب منطقه ای یزد برگزارشد.

محمد مهدی جوادیان زاده  در این نشست با  ابراز نگرانی از  وضعیت منابع آب استان  تصریح کرد:   ما می خواهیم  بحث فنی و تخصصی آب  را با زبان لطیف هنر به مردم  انتقال دهیم و همه به این نتیجه رسیده اند که هنر نقش اثر گذاری در ذهن ها دارد و باید باهنر به مردم نزدیک شد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد ادامه داد :  مسئله آب، باید دغدغه همه باشد و شرکت آب منطقه ای یزد  نمی تواند   این بار سنگین  را به تنهایی به دوش بکشد و همه مردم باید حمایت نمایند و اگر مردم به این باور نرسند که آب وضعیت نگران کننده ای  دارد سرنوشت نامشخصی در انتظارمان  است.

وی از اجرای طرح " شب آب یزد "  در یزد  خبرداد و گفت:  دراین طرح می خواهیم در قالب آثارهنری با مردم ارتباط برقرار کرده و با زبان هنر  ارزش آب را پاس داریم و با زبان هنر و فرهنگ مدیریت مصرف را در مردم نهادینه سازیم.

 جوادیان زاده ادامه داد : با  برگزاری رویدادهای مختلف با استارت آپ  ویکندهای مختلف با موضوع آب و شب آب یزد، اجرای طرح داناب ، ساخت برنامه های تلویزیونی نتیجه محور،توسعه موزه آب با ایجاد نمایشگاه دائمی مصرف آب باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نمائیم.

همچنین در این  جلسه معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ظرفیت های ویژه هنر در یزد اظهارداشت:  تمامی هنرمندان دغدغه و نگرانی خود در مسئله آب را در قالب  آثار هنری خود  ابراز داشته اند  .

محمود دهقان افزود:  ما باید هدفمند  عمل نموده و همه هنرمندان به عنوان یک شهروند آگاه و بیدار جامعه، مسئله آب را در نظر گرفته و از بیم ها و امیدها در مسئله آب  به عنوان  ایده ای برای تولید آثار خود استفاده نمایند.

 سپس  معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تأکید کرد: در بخش حفاظت از منابع  آب زیرزمینی باید  مدیریت مصرف را  به روش های مختلف پیاده نموده و برای کشاورزان فرهنگ سازی کنیم تا استفاده از آبیاری نوین  افزایش و هدر رفت آب کاهش پیدا کند.

 سید محمد طباطبائی ادامه داد :  فرهنگ سازی با اجبار نمی شود ومردم باید به این باور برسند که مصرف بهینه از آب داشته باشند و در این فرهنگ سازی نقش هنر بسیار اهمیت دارد .

سیدعلیرضا کربلائی اکرمی  هدف از تشکیل این جلسه را ارتباط با هنرمندان و و فرهنگ سازی مدیریت مصرف به زبان هنر بیان کرد.

 مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد ادامه داد : وقتی با زبان هنر با مردم صحبت کنیم اثرگذاری بیشتری دارد و  امیدوارم  خروجی چنین  جلساتی  دستیابی به راهکا رهائی مؤثر  برای مدیریت مصرف  آب باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه شرکت کنندگان نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند .

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا