استاندار یزد در نشست مشترک با هیئت روسی که برای سرمایه گذاری در معادن یزد اعلام آمادگی و به این استان سفر کرده اند، گفت: همه ظرفیت ها برای سرمایه گذاری در استان فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، شامگاه شنبه پنجم خردادماه ، معاون مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و تعدادی از کارشناسان یک شرکت روسی در دیدار با "محمود زمانی قمی" استاندار یزد برای سرمایه گذاری در معادن استان، اعلام آمادگی کردند.
استاندار یزد در این دیدار که در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با حضور "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد، "جعفر نخستین" مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مدیران اقتصادی استان برگزار شد، بیان کرد: کشور روسیه در شرایط سخت تحریم ، در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار داشت و به عنوان یک دوست به ما کمک کرد.
زمانی قمی افزود: روابط دو کشور با رعایت حقوق طرفین در حال گسترش است و با توجه به نیاز روس ها به بازار ایران و علاقه مندی ایرانی ها به این رابطه ، عامل رشد، توسعه و ارتباطات میان دو کشور درحال افزایش است.
وی با بیان اینکه همراهی و دوستی روسها در حوزه های مختلف اقتصادی ، صنعتی و معدنی جای قدردانی دارد ، در باره ظرفیت های استان یزد، خاطرنشان کرد: استان ما ظرفیت های بالایی در حوزه های مختلف به ویژه بخش های صنعت و معدن دارد به گونه ای که متنوع ترین استان ایران در بخش معدن محسوب می شود.
استاندار یزد ادامه داد: مواد اولیه بسیاری از واحدهای فولاد کشور از معادن این استان تأمین می شود ضمن آنکه ۵۰ درصد سنگ آهن ایران، ۵۰ درصد کاشی و سرامیک ، ۲۷ درصد تولیدات نساجی و ۱۵ درصد تولید فولاد ایران متعلق به استان یزد است.
وی با اشاره به اینکه یزد، با همت ترین و مهمان نوازترین مردم ایران را در خود جای داده است، گفت: یزدی ها از نخستین صنعتگران و هنرمندان ایرانی بوده و تمدنی را پایه گذاری کردند که به عنوان اولین شهر خشتی جهان در یونسکو ثبت شده است.
زمانی قمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همه ظرفیت ها برای سرمایه گذاری در استان فراهم شده است، همه چیز برای استقبال از سرمایه گذاران روسی  در تمام بخش ها وجود دارد و به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در این استان ،آمادگی همکاری با هُلدینگ بزرگ روسی در زمینه تبادل تکنولوژی های جدید و سایر بخش ها را داریم.
معاون مدیرعامل و عضو هیئت مدیره هلدینگ "یو ام ام سی" نیز در این نشست گفت: هُلدینگ ummc شامل ۴۰ شرکت زیرمجموعه و بزرگترین شرکت معدنی روسیه است که حدود ۲ درصد روی ، یک و نیم درصد مس دنیا، ۵۰ درصد تولید سرب و ۴۰ درصد تولید روی روسیه را در اختیار دارد.
"قربانف سرگو" افزود: این مجموعه سالانه ۷۰ میلیارد یورو گردش مالی دارد و می تواند در بخش های مختلف بویژه معادن یزد سرمایه گذاری کند و برای شروع کار ، آماده سرمایه گذاری در معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز است.
وی تصریح کرد: آمادگی داریم تا در حوزه مدیریت ، سرمایه گذاری ، تولید و پیش خرید محصول در ایران و یزد فعالیت جدی داشته باشیم.
گفتنی است این مجموعه هم اکنون ۱۵۰ محصول همچون مس ، سرب ، روی ، طلا ، نقره و زغال سنگ به بازارهای دنیا عرضه می کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا