استاندار یزد در ضیافت افطاری جمعی از فعالان سیاسی و حامیان دولت گفت: کسانیکه بذر ناامیدی را در جامعه پخش می کنند راه بدخواهان نظام در خارج از کشور را دنبال می کنند و از منتقدان دولت می خواهم انصاف داشته باشند و صادقانه به مردم بگویند دولت تدبیر و امید در چه شرایط بدی چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه های دیگر امور اجرایی کشور را بدست گرفت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد شامگاه جمعه چهارم خردادماه در جمع تعدادی از فعالان سیاسی و حامیان دولت ضمن گرامیداشت ایام ماه خرداد، بیان کرد: خرداد ماهی پُرفراز و نشیب و ۱۵ خرداد نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی و آغاز جُنبشی ماندگار و اثرگذار به رهبری حضرت امام خمینی(ره) است.
"محمود زمانی قمی" ادامه داد: ۱۴ خرداد نیز روزی غم بار و اندوهناک برای ملّت ایران بود که با پیر و مُراد خود و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وداعی باشکوه داشتند.
وی افزود: سوم خرداد هم روزی افتخارآمیز برای ماست که آزادی خرمشهر همیشه سربلند و سرافراز را برای ما به ارمغان آورد و در تنها جنگی که ما آغازکننده آن نبودیم، رزمندگان و ایثارگران با جانفشانی اجازه ندادند حتی یک میلیمتر از خاک این سرزمین غصب شود.
زمانی قمی با اشاره به انتخابات دوم خرداد ۷۶ ، خاطرنشان کرد: در دوم خرداد شکل رفتار مدنی، آزادی خواهی و دمکراسی خواهی انقلاب اسلامی ظهور پیدا کرد و مردم بلوغ سیاسی خود را در این روز با انتخاب و استقرار دولت اصلاحات به اثبات رساندند.


ثبت بهترین شاخص های اقتصادی در دولت اصلاحات


استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد دولت های گذشته در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که درود خدا بر آن مرد مُجاهد و استوانه نظام باد در شرایطی دولت را از مهندس موسوی تحویل گرفت که اگرچه شرایط سخت جنگ را تجربه می کردیم اما دولت ایشان در همه حوزه ها از سلامت بالایی برخوردار بود.
وی ادامه داد: دولت اصلاحات هم در شرایطی دولت را تحویل گرفت که کشور درحال بازسازی مناطق و مسائل پس از جنگ تحمیلی بود و بسیاری از زیرساخت ها در دولت سازندگی انجام شد، در این دولت اگرچه شعار دولت توسعه سیاسی و جامعه مدنی بود اما درخشان ترین کارنامه را در حوزه اقتصاد در دولت های پس از انقلاب داشت و بهترین شاخص های اقتصادی در دولت اصلاحات به ثبت رسید و دولت با ذخیره ارزی بسیار قابل توجه بیش از ۱۰ میلیارد دلار تحویل دولت نهم شد.
زمانی قمی افزود: دولت های نهم و دهم که در بسیاری از حوزه ها مدّعی بود و هنوز هم ادّعا دارد با درآمد ارزی و بالاترین قیمت فروش نفت با ۷۰۰ میلیارد دلار بدترین شرایط اقتصادی را در پایان این دو دولت برای کشور رقم زد و خسارت های جبران ناپذیری را در حوزه اقتصاد به وجود آورد.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: در دولت نهم با کمال تاسف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور منحل شد و ترجمه این اقدام اعلام بی نظمی در اداره کشور بود و در سیاست داخلی و خارجی با بهم ریختگی روبرو بودیم و مطالبی که عنوان شد"آنقدر قطعنامه صادر کنید تا..." ، موجب شد تا ایران ذیل بند ۷ شورای امنیت قرار گیرد.
وی با اشاره به ادعای رئیس دولت های نهم و دهم دررابطه با موضوع هاله نور گفت: هروقت این ادعای مضحک و زشت را به یاد می آورم به عنوان یک مسلمان و علاقه مند به کشور برخود لازم می دانم که از شدت تاثر گریه کنم.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: ما نمی گوییم در شرایط امروز همه چیز خوب است و کشور و مردم مشکلی ندارند اما منتقدان دولت باید انصاف داشته باشند و صادقانه به مردم بگویند که دولت تدبیر و امید در چه شرایطی امور اجرایی کشور را بدست گرفت و امروز با وجود همه تحریمها و کاهش شدید قیمت نفت در طول سالهای اخیر شرایط کشور در چه جایگاهی قرار دارد.
زمانی قمی با بیان اینکه کسانیکه امروز بذر ناامیدی را در جامعه پخش می کنند، راه بدخواهان نظام در خارج از کشور را دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: در همین برجام که با زیاده گویی ها و دخالت های قدرتهای سلطه مواجه هستیم بیشترین حمله به شخص حجت الاسلام والمسلمین روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده ایران شده است.


دفاع از کیان و استقلال نظام و کشور با هر گرایش سیاسی


استاندار یزد با تشریح شرایط امروز گفت: باید با هر گفتمان و گرایش سیاسی از کیان، تمامیت ارضی و استقلال نظام و ایران اسلامی دفاع کنیم و همه جناح ها برای همبستگی، همدلی و اتحاد بزرگ تر و غلبه بر ترفندهای خودخواهانه دشمن برنامه ریزی کنند.
زمانی قمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران ظرفیت های فراوانی دارد و در استان یزد نیز دارای پتانسیل های زیادی هستیم و این باور را داریم که اگرچه در استان با محدودیت آب روبرو هستیم اما آنقدر اراده و ظرفیت در نخبگان داخل و خارج از استان وجود دارد که من راه غلبه بر این محدودیت ها را بسیار عادی می بینم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا