امام‌جمعه میبد گفت: هدف آمریکایی‌ها در ارتباط با جهان اسلام و به‌خصوص ایران، تعقیب جهانی عقب‌مانده، وابسته و دور از آزادی و استقلال و نفی اسلام و ارزش‌های آن است.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا، آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد؛ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میبد با دعوت و سفارش به پیشه نمودن تقوا و پارسایی که روح ماه مبارک رمضان است بیان کرد: روح خویشتن‌داری در برابر گناهان و نافرمانی، همان تقوایی است که روح ماه رمضان است و لازم است با توجه به این‌که همه ما در معرض لغزش‌ها هستیم، همدیگر را سفارش به آن نماییم که توان لازم جهت صیانت از خویشتن در لحظه بودن در محل پرتگاه و روبرو شدن با گناه و آلودگی است.

وی در ادامه با اشاره به مسئله نقض بر جام و بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی آمریکایی‌ها، عنوان نمود: کسانی درصدد هستند ذائقه و بینش نسل جوان را نسبت به آمریکا از منفی به مثبت چرخانده و تغییر دهند و این خیانتی بزرگ و اقدام ناروایی است، وقتی خود آمریکایی‌ها، هیچ‌گونه تغییری در هویت و ماهیت خودشان اعمال نکرده‌اند.

حضرت آیت‌الله اعرافی خاطرنشان نمود: دولت‌های متوالی آمریکا در طول سالیان گذشته و در طول سال‌های بعد از جنگ جهانی، هیچ‌گاه از تجاوز و تعدی به ملت‌ها و زیر پا گذاشتن حقوق آن‌ها عقب ننشستند، همچنین آن‌ها بارها دروغ‌گویی و عهدشکنی در ارتباط با ایران و کشورهای دیگر با تکیه به افزون‌خواهی و منافع طلبی‌شان، نشان داده‌اند.

خطیب نماز جمعه میبد عنوان نمود: جناح‌ها و جریان‌های حاکم آمریکا به‌رغم تفاوت‌های ظاهری که باهم دارند، از یک هویت و ذات منحوس و شیطانی برخوردارند، همچنین هدفی که آمریکایی‌ها در ارتباط با جهان اسلام و ایران تعقیب می‌نمایند، مکیدن خون ملت‌های مظلوم و محروم و به زنجیر کشیدن آن‌ها و نیز به وجود آوردن یک جهان عقب‌مانده، وابسته و به‌دوراز آزادی و استقلال و نفی اسلام و ارزش‌های آن در کل جهان اسلام و به‌خصوص در ایران است.

وی افزود: همان‌طور که رهبری فرمودند، برخورد شجاعانه و با قاطعیت در برابر آمریکایی‌ها، آن‌ها را به عقب‌نشینی وادار می‌کند و نشان دادن سستی آن‌ها را جریح تر می‌کند و قدم‌به‌قدم آن‌ها را به جلو می‌کشاند.

رئیس جامعه المصطفی تأکید نمود: راه مقابله و ایستادگی در برابر آمریکا، برخورد قاطع و شجاعانه و همراه با حکمت و دوراندیشی است.

حضرت آیت‌الله اعرافی، اروپایی‌ها را شریک راهبردی آمریکایی‌ها عنوان نمود و بیان کرد: آن‌ها از توانایی‌های بالایی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار نیستند، همچنین تجربه‌های گذشته نشان‌دهنده خیانت‌هایی از سوی برخی از دولت‌های اروپایی است.

خطیب نماز جمعه میبد با اشاره به مسئله اقتصاد کشور و محور آن‌که باید اقتصاد مقاومتی باشد و نیز دست آورده‌های بسیار خوب انقلاب در طول چهل سال گذشته بعد از پشت سر گذاشتن جنگ، توطئه‌ها و مشکلات زیادی که داشته است بیان کرد: اقتصاد مقاومتی همان‌طور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند، اقتصادی مردمی و مردم‌نهاد، دانش‌بنیان و مبتنی بر فن‌آوری‌های پیشرفته می‌باشد، همچنین اقتصادی است که شبکه کشورهای خارجی مستبد را موردتوجه قرار می‌دهد و نیز اصل و هدف آن تولید و مصرف داخلی است و نیز اقتصادی است که خود را به متغیری‌هایی که دست بیگانه در آن است، گره نمی‌زند و تکیه آن بر تلاش مردم، سرمایه‌داران و مسئولان است.

وی در ادامه تصریح نمود: ادامه مذاکرات و برخوردها با دنیا باید مبتنی بر اصولی باشد که ازجمله آن اصول باید نیاز به داشتن وحدت درونی در جامعه، جامعه‌ای متحد و منسجم، دور بودن و پرهیز از پرخاشگری‌های سیاسی و اجتماعی، محور قرار دادن مؤلفه‌های قدرت ما یعنی صنایع دفاعی و موشکی، حضور و جایگاه ما در منطقه و در بین کشورهای دیگر و دفاع ما باشد و نیز گرفتن تضمین در اجرای آنچه عهد می‌شود، است.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه برخورد مصمم و شجاعانه و مقتدر، خود را عاشق مذاکره نشان ندادن، نشان ندادن نقطه‌ضعف از خود، مطالبه گری از اصول دیگر مذاکره برشمرد.

حضرت آیت‌الله اعرافی در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به صلحی که ایشان انتخاب کرد، اشاره نمود که صلحی تحمیلی و نتیجه دشمنی و عداوت کینه‌توزان و کاهلی و سستی دوستان بود.

وی همچنین وفات حضرت خدیجه (س) بانوی بزرگ صبر، مقاومت، شجاعت و پیشاهنگ مبارزه و همراه پیامبر خدا در سخت‌ترین روزگار و در دشوارترین صحنه‌های زندگی را، نیز تسلیت گفت و به لزوم توجه به محرومین جامعه در هفته اکرام و در ماه مبارک رمضان اشاره نمود و اقدامات نهادهایی چون کمیته امداد، بهزیستی و ... در این زمینه را ستود.

خطیب نماز جمعه میبد به توجه و کمک به زندانیانی که مشکلات اقتصادی و ورشکستگی دارند و نیز زندانیانی که حقشان نیست جامعه در ارتباط با آن‌ها مسکوت بماند نیز توصیه نمود و همچنین ضمن اشاره به‌ضرورت توجه داشتن به مشکلات زلزله‌زدگان از تلاش‌های جبهه فرهنگی در توجه به آلام و رنج‌های زلزله‌زدگان قدردانی کرد.

وی ضمن بیان نکاتی پیرامون مصلی محل برگزاری آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه، از همه‌کسانی که در رونق، توسعه و تکمیل بنای آن تلاش می‌نمایند، تشکر نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا