نشست بررسي وضعيت شركت تعاوني دهياري‌هاي بخش مركزي يزد با ریاست مديركل دفتر امور روستايي و شوراهای استانداری و با حضور سایر اعضاء برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «محمد يارمند» در ابتدای اين نشست با اشاره به اينكه شرکت‌های تعاونی دهیاري‌ها مي‌توانند در راستاي توسعه همه جانبه روستاها نقش‌آفريني كنند و روند آن را سرعت بیشتری ببخشند؛ خاطرنشان كرد: شركت‌هاي تعاوني بايد با استفاده از فرصت‌هاي سرمايه‌‎گذاري، انجام فعالیت‌های گسترده اقتصادی در بخش‌هاي تولیدی و خدماتی،  اجرای پروژه‌هاي عمرانی دهیاری‌ها و استفاده از پتانسيل‌هاي گردشگري روستاها بيش از پيش در جهت توسعه روستاها گام بردارند.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهای استانداری افزود:  تجمیع سرمایه و اعتبارات دهیاری‌ها يكي از راه‌هاي كمك به ایجاد اشتغال پايدار روستايي و توسعه روستاهای استان است که این مهم تنها با فعالیت شرکت‌های تعاونی دهیاري‌ها محقق می شود. وی اظهار داشت: شركت‌هاي تعاونی دهیاری‌ها قادر هستند با ارتباط با دستگاه‌های متنوع دولتی و همچنين هزینه‌كرد بسیار کمتری نقش‌آفرینی کنند.
همچنین در ادامه اين نشست كه بخشدار و هيئت مديره شركت تعاوني دهياري‌هاي بخش مركزي يزد نيز حضور داشتند؛ ضمن ارائه گزارشي از عملكرد شركت تعاوني مذكور از سوي هيئت مديره شركت، در خصوص انتظام و روند شفاف‌سازي امور مالي و حسابرسي و نيز طرح‌ها و برنامه‌هاي سرمايه‌گذاري شركت در سال جاري بحث و تبادل نظر شد.
گفتني است اينگونه نشست‌ها در جهت نظارت بر عملكرد شركت‌هاي تعاوني دهياري‌ها و با هدف ساماندهي، آگاهي‌بخشي، شناسايي نقاط قوت و ضعف و رفع ايرادات احتمالي اين شركت‌ها بصورت مستمر برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا