معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر کشور بر لزوم اصلاح ساختاری و توسعه زیرساخت‌های آموزشی برای ارائه آموزش بهتر و بیشتر جهت مقابله با بحران تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، مراسم افتتاحیه دوره منطقه‌ای مدیریت بحران پیشرفته با حضور معاونین و رؤسای شعب جمعیت هلال‌احمر استان‌های اصفهان، مرکزی، چهارمحال بختیاری و یزد، پیش از ظهر امروز در محل سالن همایش‌های باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی استان یزد برگزار شد.

کاظم شریفی در این مراسم با تأکید بر اینکه توسعه کمی و کیفی در بخش آموزش از ضروریات رسیدن به اهداف در عرصه مدیریت بحران و مقابله با مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی برشمرده می‌شود، یادآور شد: تحقق این مهم در گرو سرمایه‌گذاری بیشتر و بهتر در حوزه آموزشی و پژوهشی است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه سالانه با مشارکت بیش از 5 هزار مربی، برنامه‌های متنوع و کاربردی آموزشی به همت هلال‌احمر برگزار می‌شود، عنوان کرد: آموزش کمک‌های اولیه، ارائه آموزش به نیروهای داوطلب و آموزش‌ها مجازی و از راه دور، بخشی از برنامه‌های متنوع آموزشی این مجموعه در این مدت بوده است که هم با استقبال همراه شد و هم مؤثر بود.

شریفی در ادامه با تاکید مجدد بر اینکه توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در این عرصه، نیاز به بودجه برای تأمین زیرساخت‌های لازم داد، عنوان کرد: اصلاحات ساختاری نیز از دیگر ضروریاتی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال‌احمر کشور بابیان اینکه در این راستا اقدامات مفیدی در دستور کار هلال ‌احمر قرار گرفته است، بیان داشت: حمایت و همراهی سایر دستگاه‌های مرتبط نیز از ضروریات لازم برای توسعه کمی و کیفی آموزش و پژوهش در عرصه مدیریت بحران و  مقابله با مخاطرات و تهدیدات طبیعی و... است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از ضعف‌هایی که هنگام بحران با آن مواجه هستیم، نبود هماهنگی لازم بین دستگاه‌های ذی‌ربط است؛ یادآور شد: بهبود تعاملات برون‌سازمانی نیز نیازمند ارائه آموزش‌ها لازم و افزایش هماهنگی و برنامه‌ریزی هدفمند پیش از بحران است.

شریفی در ادامه با اشاره به اینکه تکمیل آموزش‌های همگانی و عمومی نیز از وظایفی است که به هلال‌احمر سپرده‌شده، عنوان کرد: آموزش خانواده‌ها در مناطق پرخطر، ارائه آموزش کاربردی به اجتماعات و گروه‌های محلی و فعالیت‌های پژوهشی از برنامه‌های در دستور کار این مجموعه در این راستا است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر کشور توسعه و توجه ویژه به بخش فرهنگی و رسانه‌ای را از دیگر ضروریات لازم برای بهبود عملکرد هنگام بروز بحران‌ها دانست و بیان داشت: سرمایه‌گذاری در این عرصه نیز مورد توجه هلال ‌احمر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تولید محتوای آموزشی مطلوب و کاربردی برای اقشار مختلف جامعه، با همکاری دستگاه‌های فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد و به تنوع داشتن این محتوا و فراگیر کردن تولیدات و در دسترس قرار دادن آنها برای عموم جامعه نیز توجه شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا