"محسن صادقیان" در دیدار با نماینده شورای عالی استانهای کشور و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: یزد بی آب و تشنه است اما امروز تشنه تر و بی آب تر از روزهای دیگر می باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه شهرداران و شورای اسلامی شهرهای یزد با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: پیشینیان ما در شهر یزد با سادگی و با خاک و آب نداشته، ساخته اند و ما وارث گنج گرانبهایی هستیم که باید آن را حفظ کنیم.
صادقیان ادامه داد: نزدیک 35 درصد از آب شُرب مردم استان یزد از طریق چاه و برداشت از سفره های آب زیرزمینی تامین می شود و مابقی آب آشامیدنی از طریق انتقال صورت می گیرد.
وی افزود: سفره های آب زیرزمینی یزد دارای آب باکیفیت نیست و شوری و سختی آن بالاست که سلامت مردم را به خطر می اندازد و ما برای نجات جان مردم ناگزیر به انتقال آب هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: در کنار آن مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش شُرب و خانگی را هدف اصلی خود قرار داده ایم و با جلسات هفتگی و برنامه ریزی جهت مصرف بهینه به دنبال کاهش مصرف هستیم.
وی گفت: این مهم با استفاده از وسایل کاهنده مصرف در منازل و تلاش در بازچرخانی آب های مصرفی بخصوص در مجتمع ها و همچنین جداسازی آب شُرب و غیرشُرب امکان پذیر است ولی دولت نیازمند همراهی و مشارکت مردم است که شوراهای اسلامی شهرها می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.
صادقیان در پایان سخنان خود خواستار تبادل تجارب کلان شهرها و به ویژه شهر مقدس مشهد در زمینه مدیریت مصرف آب و همچنین بازآفرینی و بهسازی بافت فرسوده شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا