در نشست شورای مدیران ارتباطات و فن آوری استان یزد با فرماندار و روسای شورای شهر و شهرستان بافق مطرح شد: ساکنان 25 روستای شهرستان بافق تا پایان سال 1397به اینترنت وای فا (Wi-Fi) روستایی دسترسی و شهرک ۳/۵ هکتاری بافق مجهز به فیبر نوری می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛به دعوت زاده رحمانی فرماندار بافق جلسه شورای مديران حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات استان از جمله مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان، مديرعامل شركت مخابرات استان، مديركل پست استان، سرپرست مديريت شعب پست بانك استان و برخی دیگر از مديران و مسئولين مرتبط استانی و شهرستان با فرماندار ، بخشدار مرکزی و روسای شورای شهر و شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداري بافق برگزار شد. 

در اين جلسه در خصوص مسائل و مشكلات حوزه ارتباطي شهر و روستاهاي بخش مركزي موارد و موضوعاتي مطرح و مصوب شد.

اکرم فداکارمدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری یزد در این نشست گفت: این شهرستان در حوزه ارتباطی جزو مناطقی است که به 'ADSL'  خانگی مجهز است.
وی بدون ذکر اعتبار مورد نیاز ابراز امیدواری کرد طرح یادشده در کمترین بازه زمانی در روستاهای هدف به ویژه نقاط گردشگری اجرا شود.
وی از برگزاری یک دوره آموزشی در حوزه کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار نوپا با استفاده از زیرساخت اینترنت خبر داد و گفت: فراگیری این آموزشها موجب کاهش بیکاری جوانان و ایجاد اشتغال برای بانوان می شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان یزد نیز در حاشیه این جلسه گفت:برای اولین بار در شهرستان شهرک ۳/۵ هکتاری بافق مجهز به فیبر نوری می شود.

مهدی مقوم اظهار داشت:بستر واگذاری تلفن و اینترنت در این شهرک ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت پوشش موبایل در بافق فراتر از استان و حتی تهران است عنوان کرد:مشکلات و نواقص جزئی شهر و محور بافق یزد نیز رفع می شود.

مدیر عامل مخابرات استان یزد همچنین با اشاره به واگذاری شرکت مخابرات ایران در سال ۸۸ به بخش خصوصی خاطر نشان کرد: تکلیفی برای توسعه تلفن ثابت و اینترنت در روستاها برعهده ما نیست.

مقوم افزود: ارتباطات روستاها نیز از طریق پروژه USO می بایست تامین اعتبار و به پیمانکار واگذار شود.

وی گفت: چنانچه مجموعه اداره کل ارتباطات و فناوری استان نسبت به ارتقا اینترنت روستاها اعتبار تخصیص دهد به طور قطع یقین این کار از سوی ما انجام خواهد شد.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا