استاندار یزد در نشست شورای استاندارد استان با تأکید بر اینکه کیفیت بخشیدن به کالاهای ایرانی الزام در حمایت از این کالاهاست، گفت: سازمان ملّی استاندارد از دستگاه‌های حاکمیتی اثرگذار در تحقق حمایت از کالای ایرانی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «محمود زمانی قمی» روز سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه در نشست شورای استاندارد استان که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملّی استاندارد در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، بیان کرد: سازمان‌های میراث فرهنگی، محیط‌زیست و استاندارد از سازمان‌هایی هستند که حوزه کاری آن‌ها کاملاً حاکمیتی است و بنابراین به‌طور مستقیم زیر نظر ریاست محترم جمهور فعالیت می‌کنند.
استاندار یزد ادامه داد: مقام معظم رهبری در تکمیل شعارهای متعددی که هرساله اعلام فرموده‌اند و با رهنمودها و سیاست‌ها مسیر راه را مشخص می‌کردند، امسال را به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی تعیین کردند که نقش برخی دستگاه‌ها در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار و بااهمیت است.
زمانی قمی با تأکید بر اینکه کیفیت بخشیدن به کالاهای ایرانی ضروری‌ترین الزام در حمایت از این کالاهاست، گفت: سازمان ملّی استاندارد از دستگاه‌های حاکمیتی اثرگذار در تحقق حمایت از کالای ایرانی است.
رئیس شورای استاندارد استان افزود: همه کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته دنیا، ارائه کالاهای باکیفیت را بزرگ‌ترین افتخار خود می‌دانند و کشور ایران نیز باید به سمتی حرکت کند که باکیفیت تولیدات داخلی بتواند به برندهای خود در سراسر جهان افتخار نماید.
وی با تأکید بر اینکه کیفیت باید با استانداردهای دنیا مطابق باشد تا در بازارهای جهانی موردتوجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: نقش سازمان ملّی استاندارد در این زمینه بسیار بااهمیت است و درواقع از حیثیت کالاهای داخلی دفاع می‌کند.
زمانی قمی ادامه داد: همه باید برای تحقق سیاست‌های نظام و شعار سال تلاش کنیم و برای تحقق آن، استانداردها را حفظ و به سمت کیفیت بخشیدن به محصولات ایرانی حرکت کنیم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با تدوین استانداردهای قابل‌قبول و تلاش در مسیر شناسایی واحدهایی که محصولات آن‌ها از استانداردهای لازم برخوردار است، بتوانیم حمایتی جدی، واقعی و مستمر از کالای ایرانی در سطح جهان داشته باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا