امام‌جمعه شهرستان میبد، با اشاره به اینکه نظام سلطه در مقابل قدرت منطقه‌ای ایران احساس ضعف و زبونی می‌نماید، بر حضور داشتن در جبهه مقاومت اقتصادی که وظیفه سنگینی است، تأکید نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد به نقل از میبد آدینه، حضرت آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میبد ضمن دعوت به پیشه نمودن  تقوای الهی و تأسی نمودن به سیره و سنت پیامبر اسلام،  با توجه به تقارن این ایام با پایان ماه رجب و فرارسیدن ماه شعبان، مردم را به کار بردن  فرامین خدا و رسولش در زندگی سفارش نمود.
وی در ادامه عنوان نمود: در جهان، نظام سلطه  چند مسیر را در کشور ما برای رسیدن به خواسته‌های خود دنبال می‌کند که باید با موقعیت‌شناسی هوشمندانه توسط قشر جوان و تحصیل‌کرده ما، حوزه، دانشگاه  و دیگر اقشار جامعه این توطئه‌ها خنثی شود.
آیت‌الله اعرافی خاطرنشان نمودند: آن‌ها با سرمایه‌گذاری‌های عظیم سعی در فروپاشی پایه‌های اعتقادی، فکری و اخلاقی جامعه و نسل جوان ما دارند و باید گفت که ما در برابر تهاجمی بسیار شدیدتر از هر زمان دیگر قرار داریم که پایه نظام فکری و اخلاقی جامعه و همچنین همبستگی و اتحاد ما را هدف قرار داده است.
وی افزود: فشارهای اقتصادی که دشمنان نظام بر ملت ایران وارد نموده ، روح و ظاهر آن با بر جام در تناقض است، همچنین تحریم‌های جدید که به بهانه‌های جدید نسبت به ما اعمال می‌نمایند.
خطیب نماز جمعه شهرستان میبد در ادامه  تصریح نمود: آن‌ها برای مهار قدرتی که ایران در منطقه دارد، احساس ضعف و زبونی می‌نمایند و جهت مهار این قدرت اسرائیل را به‌پای کار آوردند و یک جبهه‌ای جدید و با راهبردهایی جدید و با  آرایشی نو و روشی جدید به وجود آوردند.
وی به انسجام جبهه مقاومت که چون زنجیری استوار و مقاوم در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کرد و آن‌ها را از پای درآورد و همچنین تلاش‌های مراکز علمی که با ایستادگی در مقابلشان ،  آنان را وادار به  تغییر سیاستشان کرد و نیز به شهادت تعدادی از مستشاران اشاره نمود. رئیس حوزه‌های علمیه کشور تقویت نماز و تحکیم  پایه‌های  اخلاقی اخلاق و آداب دینی را،  راهبردی در مواجهه با  تهاجم  نظام سلطه نسبت به قشر جوان جامعه دانست و بیان کرد: که وظیفه حوزه‌های علمیه، دانشگاه، آموزش‌وپرورش و دیگر اقشار جامعه است که پایه‌های اخلاق را برای نسل جوان تبیین نمایند.
وی با اشاره به وظیفه سنگین دیگری که ما داریم و آن جبهه مقاومت اقتصادی است، بر تولید داخلی، مبارزه با قاچاق و گسترش روابط منطقه‌ای با دولت‌هایی که می‌توانیم با  تعامل برقرار کنیم، تأکید نمود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به لزوم اولویت قرار دادن رسیدگی به مشکلات مردم و گره‌گشایی و خدمت به مردم در صدر کارهایی که در ادارات انجام می‌شود اشاره نمود تا با عزم جدی و اراده قاطعی که نسبت به انجام این کارها معطوف می‌دارند بتوان در آخر سال ارزیابی و کارنامه‌ای مثبت در اختیار مردم قرارداد.
 
وی بابیان اینکه حمایت از کالای ایرانی باید مبنای کار ما قرار گیرد، خاطرنشان نمود: استان و شهرستان میبد می‌تواند در فرایند و چرخه تولید کالای ایرانی پیش‌قدم شود که در این زمینه می‌توان علاوه بر حمایت از تولید داخلی، سرمایه‌ها و تسهیلات را نیز به سمت آن سوق داد.
آیت‌الله اعرافی در ادامه بیان کرد: همچنین لازم است تولیدکنندگان در تولید کالای ایرانی استاندارها را عنایت نمایند و نیز در هنگام توزیع و در فروشگاه‌ها کالای ایرانی در مقابل دید مردم قرار داشته باشد و ما نیز تلاش کنیم تا خود را ملزم به استفاده از کالای ایرانی نماییم که نتیجه آن رونق، اشتغال و گشایش در کار مردم است.
خطیب نماز جمعه میبد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه،  بعثت پیامبر و درخشش آن در تاریخ را تحولی بزرگ و پیچی عظیم در تاریخ عنوان نمود که با محوریت پیامبر اسلام در جامعه‌ای عقب‌مانده که فاقد نظام، دولت و تمدن  بود،  رقم خورد.
وی افزود: بعثت پیامبر زمانی صورت گرفت  که دنیا در فترت و بیگانگی  از دین، همچنین بی‌دانشی به سر می‌برد و جنگ و کشتار، کینه‌جویی، فساد و فحشا، فقر و بت‌پرستی رواج داشت و نظام خانوادگی نیز به‌هم‌ریخته بود.
رئیس حوزه‌های علمیه کشور محور طلوع خورشید بعثت را وجود انسانی کامل و متعالی عنوان نمود که در حوزه اخلاق، دارای سلوک و سیره و نظمی آراسته بود و نیز سیره اجتماعی وی همراه با حسن خلق، گشاده‌رویی، توجه و احترام به دیگران، مهمان‌نوازی، تواضع و فروتنی، کمک به دیگران و... همراه بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بر تأسی و الگو گرفتن از سیره و سلوک پیامبر درزمینهٔ های اخلاق، مسائل عبادی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی تأکید نمود که می‌توان یک نظام مدیریتی منسجم در جامعه بر پایه مدیریتی که پیامبر در اداره امور جامعه خود داشت، به وجود آورد.

 

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا