اولین همایش هنرمندان شهر خورشید همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی و در سال روز شهید اهل‌قلم شهید مرتضی آوینی در محل سالن ستاره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد در این همایش گفت: هنرمندان در جهت تعالی و نشاط‌آفرینی در جامعه با رعایت موازین شرعی و عرفی گام بردارند.

فرماندارمیبد با اشاره به اینکه باید از هنر در مسیر تحولات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به نحو شایسته‌ای استفاده کرد خاطرنشان ساخت: هنر درمیبد دارای ریشه غنی است و هنرمندان صاحب نامی در این شهرستان حضور دارند که از سرمایه‌های کشور و استان محسوب می‌شوند، شهرستان میبد از ظرفیت‌های بالایی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار است و باید بسترهای لازم حمایت از جامعه هنری آن را فراهم کرد.

حسین فلاح با تأکید بر اینکه هر فعالیتی که در اجتماع انجام می‌شود پایه فرهنگی دارد گفت: باید به فرهنگ و هنر توجه ویژه داشت و باید در قالب هنر، فرهنگ و مسائل فرهنگی را جا انداخت و از قابلیت هنر و هنرمندان در توسعه فرهنگی و هنری شهرستان استفاده کرد و تلاش شود میبد در این زمینه به جایگاه واقعی خود برسد.

فرماندارمیبد همچنین با اشاره به اثرات مفید هنر در جامعه از هنرمندان خواست در جهت تعالی و نشاط‌آفرینی در جامعه با رعایت موازین شرعی و عرفی گام بردارند.

وی افزود: شهرستان میبد طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف هنری داشته است و این در حالی است که ما در سال‌های قبل حتی برای استفاده از یک مجری برای اجرای یک برنامه با مشکل روبرو بودیم.

فرماندار در پایان اظهار داشت: برداشتن گام‌های مثبت برای هنرمندان وظیفه همگان است زیرا هنرمندان از محورهای توسعه هر منطقه به شمار آمده و دولت در کنار مسئولان برای شکوفایی استعدادهای هنرمندان گام‌های مثبتی بر خواهد داشت.

در این آیین از پدر شهیدان محسنی فر، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی درزمینهٔ شعر، امیرحسین شفیعی درزمینهٔ خوشنویسی تجلیل شد. همچنین تشکیل سرای هنرمندان و صندوق حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این همایش بوده و قرار شد این همایش هرساله و در همین ایام برگزار شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا