رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور گفت: طراحي سند مهارت استان ها بر اساس نياز و تقاضاي آموزشي منطقه اي با نگاه محلي به مديريت عرضه و تقاضاي آموزشي، صورت مي پذيرد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، دكتر سليمان پاك سرشت، معاون وزير و رئيس اين سازمان در ديدار نوروزي دكتر ربيعي با خانواده سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به مسأله فقر فرهنگ مهارت آموزي در كشور، عدم آگاهي مردم از اهميت آموزش هاي مهارتي و جايگاه واقعي اين آموزش ها و چالش هاي ناشي از آموزش هاي مدرك محور در جامعه اشاره كرد.

وي گفت: با توجه به نقش تشكل هاي بخش خصوصي در ارتقاي اثربخشي آموزش هاي فني و حرفه اي بايد برنامه ريزي لازم در تعامل با شركاي اجتماعي در اجرا و ارزيابي آموزش هاي مهارتي انجام شود.

دكتر پاك سرشت در ادامه افزود: مهارت آموزي دانشجويان حين تحصيل در راستاي اشتغال پذيري آن ها در راستاي تفاهم نامه منعقده با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، آموزش سربازارن وظيفه با همكاري ستاد كل نيروهاي مسلح و اجراي طرح ايران مهارت با همكاري آموزش و پرورش از جمله برنامه هاي  مهم اين سازمان است كه در سال 1397با جديت دنبال خواهد شد.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در سال حمايت از كالاي ايراني در راستاي حمايت از توليد و مهارت ايراني نقش خود را مسؤولانه ايفا مي كند.

دكتر پاك سرشت گفت: تصويب قانون نظام جامع آموزش هاي فني و حرفه اي و مهارتي از مهم ترين رويدادهاي سال 1396 در حوزه مهارت آموزي كشور بود.

وي تصريح كرد: همواره يكي از خلاء هاي كشور فقدان وجود يك نظام و قانون هماهنگ كننده كه هماهنگي لازم را بين ارائه كنندگان آموزش هاي مهارتي و همچنين متقاضيان وعرضه كنندگان اين آموزش ها  برعهده بگيرد بوده كه اميدواريم با تصويب اين قانون و آئين نامه هاي مناسب اين خلاء ها را پوشش دهيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا