مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: 65 هزار مسافر نوروزی تا پایان روز چهارم فروردین‌ماه به پایگاه‌های هلال‌احمر این استان مراجعه کرده و از خدمات این پایگاه‌ها استفاده کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، دکتر محسن حرازی زاده در خصوص اقدامات دستگاه هلال‌احمر در دور اول تعطیلات نوروزی گفت: طرح‌های نوروزی هلال‌احمر در سه قالب طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، امداد مسافرین نوروزی و حوزه داوطلبان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به 22 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان یزد که در ورودی و خروجی شهرستان‌ها مستقر هستند و کار آن‌ها راهنمایی مسافران نوروزی است، افزود: تا پایان روز چهارم فروردین‌ماه 65 هزار مراجعه‌کننده به پایگاه‌ها مراجعه کردند و از خدمات راهنمایی مسافر، اندازه‌گیری قند خون و فشارخون، چادر خیمه‌های نماز و چادر دوستدار کودک استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد استقبال مسافرین از این پایگاه‌ها را نسبت به سال گذشته نسبتاً خوب توصیف کرد و اظهار داشت: در حوزه فعالیت امداد و نجات جاده‌ای تا پایان روز چهارم فروردین 97، هشت مورد و مراجعات حضوری 15 مورد بوده که نسبت به سال گذشته کاهش بسیار چشمگیری داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح فرشتگان رحمت در سطح استان یزد تصریح کرد: این طرح خدمت‌رسانی به خانواده‌های محروم و اهدای بسته‌های حمایتی را در نظر دارد و همچنین طرح نیابت که سرکشی به خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست را انجام می‌دهد.

وی در پایان با بیان اینکه سامانه 112 (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری) بصورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات امدادی و پوشش دادن حوادث احتمالی در جاده‌ها است، خاطرنشان کرد: امیدوارم مسافران سفری آرام و بدون خطر را داشته باشند و ضوابط قانونی در جاده را رعایت کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا