مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد مشارکت‌پذیری مردم در کنارفعالیت نهادهای کارآمد دولت در جهت توسعه روستایی را ضروری دانست و گفت: این دو باید مکمل یکدیگر باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ نشست بخشداران و دهیاران شهرستان تفت با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد و فرماندار این شهرستان برگزار شد
 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها در ابتدای این نشست، ضمن تبریک انتصاب محمد محامدی به‌عنوان فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان تفت، توفیق روزافزون ایشان در خدمتگزاری به ایران اسلامی بخصوص مردم شریف شهرستان تفت را از درگاه خداوند متعال خواستار شد.
«محمد یارمند» افزایش اعتبارات تبصره (2) ماده (39) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را از مهم‌ترین اقدامات دولت تدبیر و امید عنوان کرد و نتیجه آن را افزایش اعتبارات 200 درصدی شهرستان تفت و درمجموع افزایش 108 درصدی استان از سهم اعتبارات عمران و توسعه روستایی تبصره 2 ماده 39 دانست.
یارمند یکی دیگر از اقدامات دولت در جهت توسعه روستایی را پرداخت بیش از 6 میلیارد تومان از ابتدای سال 96 برای عمران و آبادانی روستاهای فاقد دهیاری با جمعیتی بالغ‌بر 11 هزار نفر دانست و آن را نشان از عنایت ویژه دولت به روستاییان عنوان کرد.
وی همچنین از پرداخت ماهیانه اعتبارات به 36 هزار دهیاری و هزینه کرد بیش از 9 هزار میلیارد تومان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در جهت عمران و آبادانی روستاها خبر داد و مشارکت‌پذیری مردم در کنار فعالیت نهادهای کارآمد دولت در جهت توسعه روستایی را ضروری دانست و گفت: این دو باید مکمل یکدیگر باشند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها خطاب به دهیاران شهرستان تفت گفت: مدیران روستا بیش از 48 وظیفه رسمی بر عهده‌دارند که هرکدام رسالت سنگینی است که بر دوش دهیاران گذاشته‌شده است.
یارمند در پایان این نشست اولویت کلی برنامه‌های دولت را مسئله اشتغال عنوان کرد و از مسئولان شهرستان تفت خواست از قابلیت‌های گردشگری و پتانسیل‌های شهرستان تفت به‌عنوان یکی از باغشهرهای نمونه استان، در جهت اشتغال‌زایی و درآمد افزایی استفاده کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا